شناسه خبر: ۱۶۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

معرفی هتل های مناسب برای معلولین و نزدیک به حرم در مشهد

معرفی هتل های مناسب برای معلولین و نزدیک به حرم در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ کلان‌شهر مشهد، با توجه به اینکه یکی از پربازدیدترین و گردشگرپذیرترین شهرهای کشور به‌شمار می‌رود، همواره از تعداد بسیار بالای مراکز اقامتی، تفریحی و رفاهی برخوردار بوده است. با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر هر ساله زائران بسیار زیادی از سراسر دنیا و کشور به این شهر سفر می‌کنند.

در این میان بسیاری از زائران امام رضا (ع) معمولا افراد کم‌توانی هستند که برای اقامت و بهره‌مندی درست از رفاه نیاز به شرایط خاص و ویژه‌ای دارند. بسیاری از کسانی که رزرو هتل در مشهد انجام می‌دهند معمولا نیاز دارند که هتل مورد نظر آن‌ها به امکانات و خدمات مربوط به معلولین مجهز باشد.

2

ناتوانی یا کم‌توانی حرکتی، بینایی، شنوایی و غیره معمولا مشکلاتی هستند که در هنگام رزرو هتل برای معلولین دارای اهمیت بسیار زیادی است از اینرو این افراد در هنگام انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود سعی می‌کنند هتل‌هایی که از این امکانات بهره‌مند هستند را انتخاب کنند.

متاسفانه بسیاری از هتل‌های ایران، مشهد و حتی جهان مجهز به امکانات و خدمات مربوط به معلولین و افراد کم‌توان نیستند حتی در بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها امکان رمپ برای ورود و خروج ویلچر نیز وجود ندارد و معمولا این افراد حتی به این هتل‌ها نمی‌توانند وارد شوند. در این میان هتل‌های بسیار زیادی نیز وجود دارند که برای این افراد مناسب سازی شدند و خدمات بسیار زیادی را در اختیار افراد معلول و کم‌توان قرار می‌دهند.

نکته مهم دیگری که این افراد در هنگام رزرو هتل به آن توجه می‌کنند این است که هتل مورد نظر در اطراف حرم امام رضا و یا بافاصله اندکی از آن قرار گرفته باشد. هتل‌های نزدیک حرم معمولا نیاز به جابه‌جایی و ترانسفر ندارند و برای تردد با ویلچر و عصا لازم نیست مسیر طولانی طی شود.

3

در ادامه این مقاله به معرفی برخی از این هتل‌های نزدیک به حرم و مناسب برای معلولین می‌پردازیم.

هتل قصرالضیافه مشهد

هتل پنج ستاره قصرالضیافه تنها هتل مشهد است که بخشی از آن در صحن حرم امام رضا (ع) قرار دارد. این هتل نزدیک حرم علاوه بر چشم‌انداز بینظیر مرقد از مزیت فاصله بسیار کم و نزدیک تا حرم مطهر نیز برخوردار است. هتل قصرالضیافه برای معلولین امکاناتی مانند: ویلچر و رمپ‌های ورودی را دارد.

هتل مدینه الرضا

هتل پنج ستاره مدینه‌الرضا از جمله هتل‌های بسیار نزدیک به حرم است که تنها پنج دقیقه پیاده روی تا صحن دارد. این هتل مشهد با امکاناتی مانند: رمپ ورودی، اتاق مخصوص معلولین، حرکت ویلچر در داخل سرویس بهداشتی و ویلچر، آماده خدمت‌رسانی به افراد کم‌توان است.

هتل جواد

هتل چهار ستاره جواد از جمله لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های مشهد است که با امکانات و خدمات مخصوص افراد معلول و کم‌توان، همواره یک انتخاب درست به‌شمار می‌رود. این هتل با توجه به فاصله 12 دقیقه خود تا حرم از جمله هتل‌های نزدیک به حرم نیز محسوب می‌شود.

هتل بین‌المللی قصر طلایی

هتل پنج ستاره قصر طلایی مشهد یکی از لوکس‌ترین و باسابقه‌ترین هتل‌های مشهد است که با فاصله کمتر از 10 دقیقه تا حرم از جمله هتل‌های پرطرفدار این شهر نیز به‌شمار می‌رود. این هتل با امکانات ویلچر و رمپ ورودی یکی از هتل‌های محبوب در میان افراد ناتوان است. با اقامت در این هتل علاوه بر بهره‌مند شدن از امکانات و خدمات بیشتر از فضای بسیار عالی و آسوده اقامتگاه نیز بهره‌مند خواهید شد.

از سال 1399 تاکنون خبر از تاسیس هتل همتراز معلولان در مشهد در همه خبرگزاری‌ها وجود داشته است. این هتل‌ها با امکانات و خدمات مخصوص افراد کم‌توان صرفا به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که معلولان به راحتی می‌توانند از آن به تنهایی بهره ببرند.

 

ارسال نظر