شناسه خبر: ۱۶۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

توجه ویژه به مدیریت پسماند در ارزیابی هتل‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی خراسان رضوی ضروری است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار سال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در ارزیابی هتل‌ها و مراکز اقامتی خراسان رضوی توجه ویژه به مدیریت پسماند ضروری است.

توجه ویژه به مدیریت پسماند در ارزیابی هتل‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی خراسان رضوی ضروری است

به گزارش مشهد فوری؛ سید جواد موسوی در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی که در محل موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: براساس گزارش بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری به استفاده بهینه از منابع کمتر توجه می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این‌که پایه و اساس توسعه گردشگری آموزش است، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه تلاش می‌کنیم در مسیر اصلاح الگوی مصرف گام برداریم. وی بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: با توجه به برخی کمبودها در صورتی که این شیوه نامه‌ها رعایت نشود، با توجه به کمبود ممکن است گاز، آب یا برق تاسیسات گردشگری قطع شود.

image_2023-11-30_12-00-00

 معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حدود 35 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 80 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حوزه گردشگری استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند که ضرورت اشتغال پایدار این افراد موجب شده مدیران و دست اندرکاران حوزه گردشگری برنامه ها و اقدامات خود را معطوف به حضور هرچه بیشتر گردشگران و زائران کنند ولی گردشگری سبز و الزامات آن به ما هشدار می‌دهد که باید برای حفاظت محیط زیست، مدیریت پسماند ، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر اهمیت ویژه‌ تری قایل شویم .

یوسف بیدخوری با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش به مخاطبان گفت: باید به ارائه کنندگان خدمات و گردشگران و زائران در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی و الزامات گردشگری سبز آموزش دهیم.

وی با بیان این‌که تحقق گردشگری سبز منوط به مشارکت جامعه هدف و ذینفعان است، درباره برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ، سازمان محیط زیست ، این اداره کل و جوامع حرفه‌ای واحدهای اقامتی و پذیرایی استان خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ «گردشگری و سرمایه گذاری سبز» تصریح کرد: آشنا سازی مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری با روش‌های نوین بازیافت مواد در راستای توسعه گردشگری پایدار و توجه به اهمیت مؤلفه‌های حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

در ادامه این کارگاه آموزشی اکبر قلی زاده مسئول آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به آموزش حاضران در خصوص اهمیت مدیریت پسماند و تشریح مسائل مشکلات زیست محیطی موجود پرداخت و بر ضرورت همراهی تاسیسات گردشگری در زمینه کاهش اثرات مخرب زیست محیطی در این کارگاه تاکید کرد.

image_2023-11-30_12-01-43

 

ارسال نظر