شناسه خبر: ۱۶۱۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

طرح ملی توسعه فیبرنوری در خراسان رضوی ۳۲ درصد پیشرفت کرده است

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: طرح ملی "نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران" (نجما) در خراسان رضوی پیشرفت ۳۲ درصدی داشته است و این استان جزء استان های برتر کشور در اجرای این طرح بوده است.

طرح ملی توسعه فیبرنوری در خراسان رضوی ۳۲ درصد پیشرفت کرده است

به گزارش مشهد فوری؛ حسن اروجی افزود: برای طرح توسعه فیبرنوری در استان ۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه شبکه فیبرنوری ، ۱۶۹ میلیارد ریال در ارتقای شبکه دسترسی FTTC و پنج هزار میلیارد ریال در توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح نجما در خراسان رضوی، ۹۱ طرح برای ۱۳ شهرستان تعریف شده است که تاکنون ۲۸ طرح آن در شهرستان های مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر به بهره برداری رسیده است و بقیه طرحها نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

image_2023-11-08_17-03-51

اروجی افزود: در مرحله نخست این طرح ۳۲۵ کیلومتر فیبرنوری حفاری و نصب خواهد شد و ۴۴۸ هزار و ۸۷۲ مشترک زیر پوشش قرار می گیرند که ۱۳۶ هزار مشترک به صورت مستقیم به فیبرنوری متصل خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای فیبر نوری اضافه کرد: این طرح، نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: طرح ملی "نجما" در راستای انقلاب صنعتی چهارم در جهان، برنامه ریزی شده است و موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی و در نتیجه توسعه اقتصادی می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر