شناسه خبر: ۱۶۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

نیشابور آماده خاکسپاری پیکر زنده‌یاد «اسلامی ندوشن» است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شهرستان مفاخرپرور نیشابور برای استاد بزرگ ادبیات مرحوم «محمدعلی اسلامی ندوشن» آغوش گشوده است و پیکر این ادیب بزرگ روز پنجشنبه با برپایی مراسم تشییع باشکوه در جوار آرامگاه عطار خاکسپاری می‌شود.

نیشابور آماده خاکسپاری پیکر زنده‌یاد «اسلامی ندوشن» است

به گزارش مشهد فوری؛ محمد حسین زاده در این خصوص افزود: دیروز پیکر استاد ندوشن بعد از گذشت یکسال و نیم از فوت ایشان به ایران بازگشت و طی برنامه ریزی انجام گرفته و همراهی خوبی که مسوولان نیشابور داشتند، این مراسم پنجشنبه این هفته در نزدیکی آرامگاه عطار با حضور استادان حوزه ادبیات و دوستداران ایشان برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که قرار است پیکر استاد ندوشن در شهرستان های دیگری نیز تشییع شود، تاریخ های متعددی برای خاکسپاری پیکر ایشان گفته شده بود که در نهایت با هماهنگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و استان؛ ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه، دوم آذرماه برای تدفین پیکر استاد اسلامی ندوشن در نظر گرفته شده است.

حسین زاده خاطر نشان کرد: از زمان فوت مرحوم اسلامی ندوشن سنگ مزاری برای ایشان در باغ مشاهیر نزدیکی آرامگاه عطار نیشابوری در نظر گرفته شده بود و پیکر آن مرحوم در همین محل به خاک سپرده خواهد شد.

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر از پرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران است، وی افزون بر تألیف به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران می پرداخت.

این استاد فقید که بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله از وی به‌ جای مانده‌ است، در شهریور ۱۳۰۳ در شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد در ۸۰ کیلومتری یزد متولد شد و سال گذشته در خارج کشور به دیار باقی شتافت.

پیکر این استاد بزرگ ادبیات که پیشتر در کانادا به رسم امانت به خاک سپرده شده بود، بنا بر وصیت ایشان و با اقداماتی که از سوی خانواده وی و همکاری وزارت امور خارجه صورت گرفت، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

 

ارسال نظر