شناسه خبر: ۱۶۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی گرافیگ رضوی در مشهد

هشتمین جشنواره ملی گرافیگ رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با معرفی برترینها در مشهد پایان یافت.

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی گرافیگ رضوی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از بهمن سال گذشته به میزبانی شهر قم آغاز و آیین پایانی آن جمعه شب در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

در این مراسم «مرتضی سعیدی زاده» مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، «محمد خراسانی زاده» مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مسعود نجابتی» دبیر جشنواره و رییس هیات داوران به همراه مسوولان استانی و همچنین هنرمندان و چهره های برجسته حوزه گرافیک از سراسر کشور حضور داشتند.

بر طبق گزارش هیات داوران این جشنواره، در بخش پوستر «صابر شیخ رضایی»، «زهرا سلمان صابری» و «الهام نصیری» مقام های اول تا سوم را کسب کردند و «محمود بازدار»، «آزاده قربانی»، «بهناز اقبالی مطلق» و «هادی مهری» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش تصویرسازی «نسترن لشکری آزاد»، «زهرا کیانی» و «سمیه صالح شوشتری» رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و «هانیه فراست»، «سعیده فرزین‌پور»، «سالار عشرت خواه»، «درسا آدینه»، «اکرم سادات میر توانا»، «مهسا محمدرضایی» و «کمیل کریمی» به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش کارتون «باقر همتی»، «چونترا تاوان چونترا» و «علیرضا پاکدل» مقام اول تا سوم را کسب کردند و «کاپرلیانتس ویاچسلاو»، «کوالسکا ایزابلا» و «لیرا ایوان» به عنوان برگزیدگان خارجی این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش کتیبه و پرچم اثر مشترک «محبوبه جوادی‌پور»، «منصوره جوادی پور» و «ثوبیه پروین» به طور مشترک مقام اول را از آن خود کردند و «سید علی حجازی»، «هادی مهری»، «سحر محمدرضایی»، «محمد متقی منش»، «محمدرضا فرزانگان»، «عبدالله صابرپور»، «انسیه داورپناه» و «مهناز بیوکی مهرا» به عنوان نفرات برتر شایسته تقدیر معرفی شدند.

در پایان این مراسم، نمایشگاه آثار منتخبان جشنواره گرافیک رضوی افتتاح شد و آثار منتخب در معرض نمایش قرار گرفت.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) هر ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شب میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور شرکت کنندگان از شهرهای مختلف ایران و همچنین بیش از ۷۷ کشور جهان بر پا می‌شود. نخستین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۲ برگزار شد.

 جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در رشته‌های مقاله، نمایشنامه یا فیلمنامه، داستان، آثار تجسمی، کتاب، متون ادبی، شعر، اثر مطبوعاتی و دیجیتال و اثر رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر