شناسه خبر: ۱۶۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

زنان نویسنده، احساس را با خرد، تدبیر و نگارش، همراه و تاریخ را ماندگار کرده‌اند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: زنان نویسنده، احساس را با خرد، تدبیر و نگارش، همراه و تاریخ را ماندگار کرده‌اند.

زنان نویسنده، احساس را با خرد، تدبیر و نگارش، همراه و تاریخ را ماندگار کرده‌اند

به گزارش مشهد فوری و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آئین رونمایی از کتاب «امسال قبول می‌شویم: برگرفته از زندگی عفت نجیب ضیاء» با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ آزاده فرزام‌نیا، نویسنده اثر؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ شیوا خوش‌نسب، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛ مادر شهیده مهری زارع و جمعی از اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی و انتشارات راه یار برگزار شد.

زنان نویسنده، احساس را با خرد، تدبیر و نگارش، همراه و تاریخ را ماندگار کرده‌اند

در ابتدا انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: نهایت تعظیم، تکریم و دین را نسبت به خانواده‌های معزز شهداء و ایثارگران اعلام می‌کنم.

وی افزود: فرزام‌نیا با قلم زیبای خود بخشی از خاطرات تاریخ انقلاب را که به واقع مظلومترین بخش تاریخ است، به ترسیم کشیده است. تاریخ ایران شهدای بسیاری را در راه انقلاب، دفاع مقدس، فناوری و هسته‌ای، امنیت، مدافع حرم و هویت تقدیم کرده است. اما امروز در جنگ هویتی هستیم که دشمن همواره در آن مسیر حرکت می‌کند. معتقدم که مظلومترین شهدا، شهدای انقلاب هستند، چرا که خانواده‌ها نمی‌توانستند آنچنان که باید عزاداری کرده و آئین بزرگداشتی را برای آنان برگزار کنند.

خزعلی با بیان اینکه بعضا هیچ مصاحبه و فیلمی از شهیدان انقلاب در دست نیست، تصریح کرد: فرزام‌نیا در این اثر اخلاص و همیت این شهیدان را به تصویر کشیده و حفظ کرده است. این مظلومیت این مسئله را اثبات می‌کند که شهیدان و خانواده‌های معزز ایشان ثروتها، داشته‌ها و گنجینه‌های ما هستند.

وی اظهار کرد: خداوند به قلم و آنچه نوشته می‌شود، قسم یاد می‌کند. نگارش و به بند کشیدن کلمات برای ماندگاری و ثبات خاطرات است. نگارش وقایع و روایت‌نویسی از اتفاقاتی که بعضا در غبار ناآگاهی گم می‌شوند، یکی از وظایف و مراحل و مسائل حرکت در مسیر جهاد تبیین است. خدا رو شکر می‌کنم خانم‌ها در این حوزه حضوری بسیار قدرتمند و درخشان داشته‌اند. به جرات می‌توان گفت که زنان نویسنده احساس را با خرد، تدبیر و نگارش همراه و تاریخ را ماندگار کرده‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به زن الگوی نسل سوم، تصریح کرد: زن ایرانی با داشتن نگاه وسیع، گفتار و نوشتار تبیین‌گر و با وجود مسئولیتهای مختلف در خانواده و جامعه توانسته الگوی جدیدی را به جهان معرفی کند و نقشی موثر و تاریخ سازی در اجتماع ایفا نماید. خانواده شهدا با مقاومت، ایستادگی و تحمل، شهادتی مستمر و ایثاری پایدار را به ترسیم می‌کشند. به عبارت دیگر خانواده شهدا و ایثارگران، انقلاب را حفظ کرده و آن را پایدار و ماندگار نگه داشتند.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل، بیان کرد: سخنرانی و حرکت ایشان در این جلسه، نقطه عطفی بر ما محسوب می‌شود؛ لذا امیدوارم بتوانیم از این حرکت برای حفظ و مقاومت زنان و خانواده در جامعه استفاده کنیم. باید از این نقطه عطف برای حفظ خانواده و ایستادگی پای خانواده اصیل و فطری بهره کامل را ببریم.

انسیه خزعلی با اشاره به شروع رویداد خانواده، گفت: در این مسیر ۹ کارگروه تشکیل شده تا بخشی از خلاء‌ها و نقصهای موجود فرهنگی را در راستای تکمیل فرهنگ تمدنی و اصیل ایرانی اسلامی را برطرف کرده و راه نفوذ دشمن بسته شود. امیدوارم همه مردم و به ویژه‌ها کتابخانه‌های عمومی در این حرکت و رویداد مشارکتی عظیم و گسترده داشته باشند.

 

 

ارسال نظر