شناسه خبر: ۱۶۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی در موزه خراسان

اقتصاد هنر نیازمند حمایت مسئولین است

هنرمند نقاش مشهدی از برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی در موزه خراسان خبرداد و در خصوص اقتصاد هنر گفت: هنر اولویت زندگی مردم نیست به همین دلیل اقتصاد هنر سطح پایینی دارد و انتظار می‌رود با حمایت بیشتر مسئولین از هنرمندان، آثار هنری در بازار فروش بیشتری داشته باشد

اقتصاد هنر نیازمند حمایت مسئولین است

به گزارش مشهد فوری اکرم سزاوار در گفت‌وگو با مشهدفوری از برگزاری نمایشگاه گروهی آثار هنرجویان گالری نگاره نو خبرداد و افزود: این نمایشگاه عصر چهارشنبه افتتاح شد و تا عصر روز جمعه نیز در محل موزه بزرگ خراسان واقع در کوهسنگی مشهد برپاست.

مدیر گالری نگاره نو بیان کرد: این نمایشگاه با ۵۱ اثر از ۲۶ هنرجویی که از ۲ تا ۵ سال آموزش دیدند با آثاری در سبک رئال و مدرن برگزار شده است.

IMG_20241003_175324_613

وی افزود: تکنیک آثار هنری واقع در نمایشگاه آزاد و شامل مدادرنگی، رنگ روغن و سیاه قلم است که بیشتر آثار را پرتره و منظره تشکیل می‌دهد.

این هنرمند نقاش در خصوص وضعیت فروش آثار هنری در مشهد عنوان کرد: هر شغلی مشتری خاص خود را دارد اما به لحاظ اقتصاد هنر اگر بخواهیم بررسی کنیم، هنر اولویت زندگی مردم نیست به همین دلیل سطح پایینی دارد و انتظار می‌رود با حمایت بیشتر مسئولین از هنرمندان، آثار هنری در بازار فروش بیشتری داشته باشد تا هنرمند وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کند.

IMG_20241003_175324_811

سزاوار افزود: متاسفانه مشهد در مقایسه با دیگر شهرها پیشرفت آنچنانی نداشته و هنوز جای کار دارد و باید مکانی به هنرمندان اختصاص داده شود تا بتوانند آثار خود را عرضه کنند. چراکه مشهد از لحاظ بازار صنایع دستی و آثار هنری ضعیف است.

وی با تاکید بر حمایت مسئولین از هنرمندان در زمینه اقتصاد هنر، بیان کرد: باید از هنرمندان حمایت کنند تا بتوانند از لحاظ فروش آثار آگاهی بیشتری کسب کنند و بتوانند آثار خود را به صورت آنلاین و حتی در سطح بین المللی به فروش برسانند.

مدیر گالری نگاره نو با یادآوری این نکته که امروزه فروش آنلاین آثار هنری در بستر فضای مجازی پیشرفت خوبی داشته خاطرنشان کرد: امروزه از این حیث که آثار هنری در معرض دید عموم قرار بگیرد و نمایشگاه و نگارخانه‌ای در سطح شهر برگزار شود و فروشگاه مشخصی در زمینه فروش آثار هنری در مشهد وجود داشته باشد؛ همچون گذشته نیست و محل فروش آثار هنری متمرکز نیست بلکه متفرق شده است و نیازمند حمایت مسئولین است.

سزاوار افزود: چهار سوق هنر کوهسنگی تعطیل است و اکنون خیلی کم دیده می‌شود که نگارخانه‌‌ای نمایشگاه آثار هنری داشته باشد.

وی گفت: محلی همچون نمایشگاه بین المللی مشهد نیز می‌تواند محل مناسبی برای فروش نمایشگاهی آثار هنری باشد و مسئولین باید بیشتر به این مسئله توجه داشته باشند

 

ارسال نظر