شناسه خبر: ۱۶۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

توسعه شبکه ریلی مترو نیازمند حمایت‌های دولت است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: سال گذشته، احداث هر کیلومتر مترو، 1500 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته؛ قطعا مدیریت شهری از محل دریافت عوارض، امکان پرداخت چنین هزینه سنگینی را ندارد و نیازمند حمایت دولت هستیم.

توسعه شبکه ریلی مترو نیازمند حمایت‌های دولت است

به گزارش مشهد فوری؛ حسن موحدیان در حاشیه بازدید از پروژه ریل‌گذاری خط 3 قطارشهری مشهد مقدس، اظهارکرد: یکی از اولویت‌هایی که شورای ششم برای خود تعریف نموده، تلاش در جهت کاهش آلودگی هوا و بهبود وضعیت ترافیکی شهر است.

وی با بیان اینکه تجربه جهانی نشان داده که یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای کاهش معضل آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها، توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی یعنی مترو است، گفت: سفرهای درونشهری با اتوبوس و غیره، آنچنان که باید، موجب کاهش ترافیک نمی‌شوند و به سمت حمل‌ونقل انبوه‌ بر همچون مترو برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی مشهد، به شبکه ریلی شهر وصل هستند؛ برهمین اساس، اولویت نخست خود را اتصال پایانه مسافربری‌ امام‌رضا(ع) به مترو مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: براساس همین اولویت‌بندی، عزم جدی شهرداری بر این است که فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد، حدفاصل پایانه مسافربری تا میدان شهدا را سال آینده به بهره‌برداری برساند.

موحدیان ضمن تقدیر از مجریان پروژه احداث خط 3 قطارشهری مشهد، گفت: امیدواریم با هماهنگی و انسجام‌بخشی، مشکلات پیش رو را برطرف کنیم و شورای شهر نیز رویکردی حمایتی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دولت‌ها، تلاش در جهت کاهش آلودگی هواست، افزود: یکی از اثربخش‌ترین و موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا هم توسعه خطوط مترو است که دولت باید کمک‌حال شهرداری‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: سال گذشته، احداث هر کیلومتر مترو، 1500 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته؛ قطعا مدیریت شهری از محل دریافت عوارض، امکان پرداخت چنین هزینه سنگینی را ندارد و نیازمند حمایت دولت هستیم.

 

ارسال نظر