شناسه خبر: ۱۶۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

۸۵ اثر در جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شد

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: ۸۵ اثر هنری در بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شد.

۸۵ اثر در جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شد

به گزارش مشهد فوری؛ علی مسافری اظهار داشت: پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای شهری به مناسبت استقبال از بهار 1403 برگزار و در بخش‌های مختلف از جمله آذین‌بندی، هنرهای نوری، دیوارنگاری، نمادهای موقت شهری، به همراه بخش هنرهای مردمی فراخوان داده شد.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در تیرماه منتشر و تا اواسط مهرماه این مهلت برای حضور هنرمندان تمدید گردید و از اوایل آبان‌ماه داوری در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آغاز شد.

مسافری در خصوص نحوه داوری آثار در جشنواره امسال توضیح داد: در داوری‌های امسال، به نوآورانه بودن اثر هنری، ایده‌های خلاقانه در راستای موضوعات جشنواره، دقت درخصوص همسو بودن آثار با جشنواره و همچنین به اصالت آثار توجه شد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: در جشنواره هنرهای شهری امسال هزار و 700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 85 اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره از جمله نقاشی دیواری 5 اثر، نمادهای شهری 23 اثر، هنرهای نوری 9 اثر و آذین‌بندی 28 اثر هنری انتخاب شد.

مسافری در خصوص بخش هنرهای مردمی این جشنواره افزود: در این بخش با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری شهر مشهد و انتشار فراخوان مجزا زمینه مشارکت گسترده مردم و علاقه‌مندان حضور در رویداد هنرهای شهری مشهد فراهم شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز با حمایت‌های خوب شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد عرصه مشارکت گسترده هنرمندان در فضای شهری مشهد بیش از گذشته فراهم شد و امیدواریم با همکاری سایر نهادهای هنری شاهد برگزاری رویداد به یادماندنی استقبال از بهار 1403 و همچنین ماه مبارک رمضان باشیم.

 

ارسال نظر