شناسه خبر: ۱۶۱۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

ما در مشهد نه بیلبوردی درباره کم‌آبی داریم و نه نشانه‌ای از تنش‌آبی می‌بینیم!

مدیرعامل انجمن دیده‌بان آب، هوا و زمین گفت: ما در مشهد نه بیلبوردی درباره کم‌آبی داریم و نه نشانه‌ای از تنش‌آبی می‌بینیم، باید تصور اینکه مشکل‌آبی نداریم را از بین ببریم و باید با مردم شفاف باشیم.

ما در مشهد نه بیلبوردی درباره کم‌آبی داریم و نه نشانه‌ای از تنش‌آبی می‌بینیم!

فرشته‌ تقی‌زاده در گفت‌وگو با اخبار مشهد اظهار کرد : بحث انتقال آب هزارمسجد از مدت‌ها پیش مطرح بوده و اما متخصصین حوزه‌آب همیشه به علت مطلوب نبودن تجارب انتقال‌آب با این بحث مخالفت می‌کنند. مدیرعامل انجمن دیده‌بان آب، هوا و زمین گفت: جلسه‌ای در سازمان حسابرسی با حضور جمعی از نمایندگان شورای اسلامی و مسئولین و مردم برگزار شد که در آن جلسه به شدت با موضوع انتقال‌آب مخالفت شد.

وی افزود: به این دلیل که مطالعات انجام‌شده مربوط به سال گذشته بوده و نمایندگان در جلسه اعلام کردند که وضعیت رودخانه لائین شبیه به قبل نیست و مقدار آب خیلی کم است.

تقی‌زاده بیان‌کرد: منطقه هزارمسجد منطقه مرزی است و اگر همان مقدار آبی که میتوان آنجا مدیریت و مصرف شود از بین برود، خود منطقه دچار مشکل و مردم مجبور به مهاجرت می‌شوند و در نهایت مرزها خالی و خطرات‌امنیتی به‌وجود خواهد‌آمد.

مدیرعامل انجمن دیده‌بان آب، هوا و زمین ادامه داد: نامه‌‌ای در سال ١۴٠١ از سوی اهالی هزارمسجد به استانداری فرستاده‌شده و در آن درخواست‌ کردند که این پروژه در اتاق فکر دانشگاه فردوسی بررسی شود و پس از آن نتیجه هرچه که باشد با آن موافقت می‌کنند اما متاسفانه همچنان این مطالبه پیگیری نشده است.

وی توضیح داد: پروژه انتقال آب هزارمسجد یک مطالبه مردمی است که آب منطقه‌ای هیچ توجهی به آن ندارد. تقی‌زاده افزود: ما در مشهد نه بیلبوردی درباره کم‌آبی داریم و نه نشانه‌ای از تنش‌آبی می‌بینیم، باید تصور اینکه مشکل‌آبی نداریم را از بین ببریم و باید با مردم شفاف باشیم. مدیرعامل انجمن دیده‌بان آب، هوا و زمین گفت: مشهد شهری کم‌آب و با ورشکستگی منابع‌آبی است اما موضوع آب امنیتی نیست. وی تصریح کرد: ترمیم شبکه‌آب دارای نشتی و استفاده از وسایل کاهنده مصرف می‌تواند کمک بزرگی به کم‌آبی بکند اما مهم‌ترین کار برای جبران مشکلات آب تصفیه پساب‌ها است.

خبرنگار: سارا سیرجانی 

ارسال نظر