شناسه خبر: ۱۶۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد استاندار خراسان رضوی از اجرای پروژه یک پل در مشهد

استاندار خراسان رضوی از مراحل ساخت پل "دهرود" در حاشیه شهر مشهد بازدید و از کوتاهی در ساخت آن انتقاد کرد.

انتقاد استاندار خراسان رضوی از اجرای پروژه یک پل در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح در مشهد افزود: ساخت این پل در راستای طرح روان‌سازی ترافیک حاشیه شهر در بلوار رسالت و از مطالبات مردم منطقه است و باید روند اخداث آن سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: مجری این طرح توجیه های مختلفی برای تاخیر در اجرا می آورد که پذیرفتی نیست چون با وجود این که مشکلات وجود دارد ولی این هنر مدیر است که با رایزنی ها در مسیر رفع آنها تلاش کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: طرحهای زیادی در استان وجود دارد و اگر قرار باشد ناهماهنگی بین دستگاه‌ها را دلیل تاخیر بدانیم، تاکنون هیچ طرحی به بهره‌برداری نمی رسید.

استاندار خراسان رضوی خطاب به شهردار مشهد که در این بازدید حضور داشت گفت: دهه فجر امسال آخرین فرصت برای پیمانکار طرح است و پس از آن هیچ دلیلی پذیرفته نخواهد شد.

پل دهرود یکی از پل‌هایی است که بر روی بلوار رسالت و "کشف رود" قرار دارد و با توجه به این که عرض این خیابان از عرض پل بیشتر است ترافیک شدیدی در زمان‌ تردد خودروها ایجاد می‌شود. از این رو قرار شد در کنار پل موجود یک دستگاه پل دیگر نیز احداث شود.

یکی از دغدغه‌های قدیمی اهالی منطقه بولوار رسالت، باریکی مسیر پل دهرود و انتهای این بولوار است، عرض پل دهرود ۹ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت است که مسیر باریک موجب ایجاد ترافیک ۳۰۰ تا ۵۰۰‌ متری در ۲ طرف پل می‌شود.

مطابق اعلام شهرداری مشهد قرار بود یک پل و مسیر با عرض ۱۰.۵ و طول ۸۰ متر، به‌ صورت ۵۰ درصدی توسط شهرداری مشهد و دولت طی ۱۰ ماه و در آبان ۱۴۰۲ ساخته شود که تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به کاهش گره ترافیک چند کیلومتری و کم شدن زمان سفر در بولوار رسالت شمالی، کاهش زمان سفر ساکنان محدوده منطقه سه شهرداری به محدوده ناحیه منفصل شهری "قرقی" و شهرک "مهرگان"، افزایش ایمنی تردد و بهینه سازی معابر ترافیکی محدوده طرح و کاهش آلودگی محیط و بهبود منظر و سیمای شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان منطقه و روستاهای قرار گرفته در مسیر جاده سیمان اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه به بخش مرکزی مشهد، پس از بازدید از مراحل ساخت پل دهرود بلوار رسالت، از ۲ کارخانه محصولات روشنایی و صنایع غذایی این بخش نیز بازدید می کند.

وی همچنین در ادامه سفر خود در آیین شروع عملیات لوله گذاری و گاز رسانی هفت روستای بخش مرکزی مشهد حاضر می شود. همچنین طبق برنامه، استاندار خراسان رضوی با حضور در جمع مردم و خانواده های شهدای روستای "کارده" پای سخنان آنان خواهد نشست. دیدار با دهیاران بخش مرکزی نیز از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به بخش مرکزی مشهد است.

 

ارسال نظر