شناسه خبر: ۱۶۱۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ۶۶ درصدی ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در مشهد

فرماندار مشهد گفت: ۸۹۲ داوطلب برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کرده‌اند که این رقم در مقایسه با ثبت نام دوره یازدهم مجلس، از افزایش ۶۶ درصدی مشارکت در این فرایند سیاسی حکایت دارد.

افزایش ۶۶ درصدی  ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در مشهد

به گزارش مشهد فوری محسن داوری افزود: در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات همه جریانات سیاسی درون نظام مشارکت داشته اند.

وی شمار ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را ۵۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: از ۸۹۲ داوطلب نام نویسی شده در این دوره از انتخابات برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۷۳۵ نفر مرد و ۱۵۷ نفر زن هستند.

رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه مشهد و کلات به تشریح آمار ثبت نام شدگان در دوره دوازدهم انتخابات مجلس پرداخت و ادامه داد: ۳۷ نفر از ثبت نام شدگان دارای تحصیلات کارشناسی و کمتر از کارشناسی، ۷۱۷ نفر تحصیلات کارشناسی ارشد، ۱۲۱ نفر دکتری و ۵۶ نفر نیز تحصیلات حوزوی هستند.

داوری ادامه داد: ۲۷۴ داوطلب بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۵۱ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۰۳ داوطلب بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶۴ نفر نیز بالای ۶۰ سال دارند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج کرسی سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا

 

ارسال نظر