شناسه خبر: ۱۶۱۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

مشارکت بانوان خراسان رضوی برای نمایندگی مجلس بیش از میانگین کشور است

وزارت کشور اعلام کرد که تا پایان روز پنجم نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بانوان ۱۰ درصد از ثبت‌نام‌شدگان را تشکیل داده‌اند، در حالی که سهم بانوان خراسان رضوی در این شاخص ۱۲.۷ درصد از مجموع ثبت‌نام‌شدگان بوده است.

مشارکت بانوان خراسان رضوی برای نمایندگی مجلس بیش از میانگین کشور است

به گزارش مشهد فوری؛ براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور؛ با نام نویسی چهار هزار و ۱۸۲ داوطلب در پایان روز پنجم ثبت‌نام‌ها، شمار متقاضیان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۰ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است که از نظر ترکیب جنسیتی ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان زن و ۹۰ درصد مرد هستند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی نیز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با پایان پنجمین روز از ثبت‌نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شمار افراد ثبت نام شده در این استان به ۶۹۲ نفر رسید.

امیر فریدنیا افزود: از مجموع افراد ثبت نام شده ۸۸ نفر، معادل ۱۲.۷ درصد، بانوان هستند.

رییس کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع ۵۶۶ نفر از ثبت نام شدگان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۱۰۵ نفر دارای تحصیلات دکتری هستند و ۲۱ نفر نیز مدارک حوزوی دارند.

فریدنیا افزود: فرایند ثبت نام قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه آغاز شده است که تا ساعت ۱۸ چهارشنبه سوم آبان ادامه دارد.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نماینده سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

همچنین این استان ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر