شناسه خبر: ۱۶۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

ادامه روند خروج مهاجران افغان غیرمجاز از ایران؛ بیش از 328 هزار نفر به کشورشان بازگشتند

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: حدود ۳۲۸ هزار مهاجر افغانستانی که به صورت غیرقانونی طی نیمه نخست امسال در ایران حضور داشتنند، از مرزهای این استان اخراج شدند.

ادامه روند خروج مهاجران افغان غیرمجاز از ایران؛ بیش از 328 هزار نفر به کشورشان بازگشتند

به گزارش مشهد فوری؛ سردار سرتیپ دوم مجید شجاع گفت: در این مدت ۴۴ هزار متجاوز مرزی نیز دستگیر که پس از انگشت نگاری و ثبت چهره و مردمک، روز پس از آن به کشورشان بازگردانده شدند.

وی بیان کرد: ۴۸۸ هزار نفر نیز در این مدت به صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده اند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در نیمه نخست امسال کشف شد، افزود: آخرین مورد به تازگی با یکصد کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه از یک تریلر در تایباد کشف شده است. همچنین ۳۵ دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان توقیف شده است.

 

170643299

 

افزایش ۸۳ درصدی کشف گوشی های گران قیمت و تحویل به مالباختگان

سردار شجاع با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تاکنون هزار و ۶۵۴ دستگاه گوشی همراه گران قیمت نیز کشف و تحویل مالباختگان شده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۳ درصد افزایش دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است که بیشتر آن گازوئیل بوده است.

به گفته وی، ارزش انواع کالای قاچاق کشف شده طی این مدت نیز ۳۲۴ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تامین امنیت و هوشمندسازی مرزها، دیدارها و روابط دیپلماتیک با افغانستان و ترکمنستان، تعامل با مرزنشینان و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق اسلحه مهمترین اولویتهای مرزبانی است.

شجاع در خصوص ورود مهاجران قانونی و غیرقانونی به کشور نیز گفت: از سال ۱۳۵۸ شاهد این مهاجرتها هستیم، کشور ما به دلیل در دسترس بودن، زبان و فرهنگ تقریبا مشترک، جذابیت، امنیت و رفاه از مقصدهای مهم مهاجران افغانستانی است. هر چه جلوتر می‌رویم اقدامات پیشگیرانه و ممانعتها بیشتر و این روند محکمتر شده است.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

 

ارسال نظر