شناسه خبر: ۱۵۶۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

رحمانی: اگر روحانی زبان دنیا را بلد بود چرا ترامپ از برجام خارج شد؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دولت باید پاسخگو باشد که اگر زبان مذاکره با دنیا را بلد بود، چرا توافقی کرد که ترامپ بتواند به‌راحتی از آن خارج شود و کشور دچار خسارت محض شود.

رحمانی: اگر روحانی زبان دنیا را بلد بود چرا ترامپ از برجام خارج شد؟

به گزارش مشهد فوری ، فاطمه رحمانی اظهار کرد: رئیس جمهور در واپسین روزهای دولت خود به‌جای اظهار شرمندگی و عذرخواهی از مردم نجیب ایران بابت همه بی‌کفایتی‌ها، ناکارآمدی‌ها، فرصت‌سوزی‌ها، خسارات و مشکلات طاقت فرسایی که در طول ۸ سال ریاست خود به مردم تحمیل کرده است،گویا خود را متعهد به تطهیر کدخدا می‌داند که در افاضات خود به‌جای زشت شمردن پیمان‌شکنی و زیاده‌خواهی آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام، مجلس شورای اسلامی را مسؤول ناکامی تلاش‌های بی‌حاصل و خسارت بار دولت خود می‌داند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظاهرا وی فراموش کرده است که یک رئیس جمهور در نظام مردم‌سالار است نه در یک نظام خودکامه و دیکتاتوری، گفت: رئیس جمهور به اصل ۶۰ قانون اساسی اشاره می‌کند ولی گویا سایر اصول قانون اساسی را نخوانده است.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از خسارت بیشتر و غیرقابل جبران به کشور و مردم که با اهمال، خوش‌بینی و اعتماد دولتمردان به دشمن امکان وقوع داشت، بر اساس وظیفه ذاتی خود قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها را مصوب کرد.

رحمانی اضافه کرد: قانون اقدام راهبردی به اذعان افراد مؤثر در مذاکرات هسته‌ای از جمله عراقچی و صالحی، اثر مهمی در تقویت موضع تیم مذاکره‌کننده در وین داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرچه سخنان حسن روحانی اعتراف به بی‌نتیجه بودن مذاکرات وین است، متذکر شد: اما این به دلیل قانون مجلس نیست بلکه به دلیل زیاده‌خواهی، زورگویی و اهداف ظالمانه طرف مقابل است که به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن در برابر خواسته به حق جمهوری اسلامی مبنی بر رفع کامل تحریم‌ها و تضمین پایداری آن نیست.

وی تأکید کرد: رئیس دولت باید پاسخگو باشد که اگر زبان مذاکره با دنیا را بلد بود، چرا توافقی کرد که ترامپ بتواند به‌راحتی از آن خارج شود و کشور دچار خسارت محض شود.

رحمانی تشریح کرد: روحانی به‌جای پاسخگویی به عدم تحقق وعده‌های فراوان عملی نشده در مورد برجام، باز به ادعاهای واهی، بی‌اساس و تکراری رفع تحریم‌ها روی آورده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ۸ سال آب خوردن مردم را هم به برجام و کدخدا وابسته بداند و همه تعهدات را یکطرفه اجرا کند اما در قبال پیمان‌شکنی، زورگویی و ظلم طرف مقابل در روزهای آخر باز هم با فرار به جلو بگوید نگذاشتند، نهایت بی‌مسؤولیتی و بی‌تعهدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان از حقوق تضییع شده ملت نمی‌گذرد و باعث و بانی وضع موجود را به پاسخگویی ملزم می‌کند.

گفتنی‌است؛ روحانی به تازگی در جلسه هیأت دولت گفته است: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی مورد احترام بود و در اوایل آذر لطمه نمی‌خورد و اگر ۱۱ آذر را نداشتیم، در اسفند ماه تحریم مردم برداشته شده بود و امروز مردم می‌دیدند چه شرایطی بر کشور حاکم بود و فروردین و اردیبهشت و خرداد و تیر دیگری را می‌دیدیم؛ اصل ۶۰ قانون اساسی می‌گوید اعمال قوه مجریه جز در اموری که در این قانون مستقیماً بر عهده رهبری گذارده شده، از طریق رئیس جمهور و وزراء است.

منبع: فارس

316

ارسال نظر