شناسه خبر: ۱۶۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳)

احتمال بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ای در روز‌های پایانی هفته

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روز‌های پایانی هفته جاری، احتمال بارش برف، وقوع مه صبحگاهی و یخ‌زدگی جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود

احتمال بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ای در روز‌های پایانی هفته
علی الهی در گفتگویی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: برای امروز و فردا، افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و افزایش ابر پدیده جوی غالب خواهد بود.
 
وی افزود: از فردا (۳۰ مهر)، روند کاهش دما آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. از بعدازظهر دوشنبه تا پایان هفته به تناوب افزایش ابر، وزش باد شدید و در غالب نقاط استان، بارش گاهی به صورت رگبار و نیز وقوع رعدوبرق و در نواحی کوهستانی و سردسیر در روز‌های پایانی هفته احتمال بارش برف، مه صبحگاهی و یخ‌زدگی جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی درنهایت، اعلام کرد: نوسانات دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۳ و ۳۳ درجه بوده که امروز در گرم‌ترین ساعات به ۳۱ درجه و در سردترین ساعات به ۱۲ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ۶ درجه و سرخس با دمای ۴۰ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان جغتای با ۴۰ کیلومتربرساعت ثبت شده است.

ارسال نظر