شناسه خبر: ۱۶۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

کدام کشور کمترین نرخ باروری جهان را دارد؟

کره جنوبی شاهد کاهش بیشتر نرخ باروری در جهان است.

کدام کشور کمترین نرخ باروری جهان را دارد؟

به گزارش مشهد فوری به نقل از بلومبرگ، کره جنوبی احتمال می‌دهد که نرخ باروری پایین بی‌سابقه این کشور برای چند سال دیگر چالش‌های جمعیتی آن را بدتر کند.

اداره آمار این کشور در آخرین پیش‌بینی جمعیت خود گفت که در سال جاری تعداد نوزادان مورد انتظار برای هر زن احتمالا به ۰.۷۲ کاهش یافته است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۶۵ برسد. کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ با رقم ۰.۷۸، کمترین نرخ باروری در جهان را ثبت کرد.

پیش‌بینی‌ها، تصویر تیره‌تری از روندهای جمعیتی کره جنوبی را نسبت به دو سال پیش نشان می‌دهند که مقامات پیش‌بینی کردند، نرخ باروری آن در سال ۲۰۲۴ به ۰.۷ برسد و دوباره افزایش یابد.

باروری پایین تهدیدی برای تضعیف آینده اقتصادی کره‌ جنوبی با کاهش نیروی کار و کاهش مصرف است، هم چنین با کاهش تعداد مردان برای پیوستن به ارتش برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، سایه‌ای طولانی بر امنیت ملی می‌افکند.

تاکنون دولت بر نرخ زاد و ولد تمرکز کرده است. اقداماتی که برای تشویق تولد بیشتر معرفی شده‌اند شامل سه برابر شدن کمک هزینه ماهانه و کاهش نرخ بهره وام مسکن برای والدین است. سیاست‌گذاران اکنون به دنبال راه‌هایی برای کنار آمدن با جامعه سالخورده هستند و با این واقعیت که معکوس کردن روند جمعیتی دهه‌ها طول می‌کشد، مقابله می‌کنند.

آخرین پیش‌بینی آمار کره، جمعیت در سال ۲۰۷۲ را ۳۶.۲ میلیون نفر نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از ۵۱.۷ میلیون فعلی کاهش یافته است. انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۵ جمعیت هر ساله کاهش یابد.

عوامل مختلفی باعث بی‌میلی کره‌ای‌ها برای بچه دار شدن می‌شود که شامل هزینه‌های بالای مسکن و فضای رقابتی برای تحصیل کودکان است.

 

ارسال نظر