شناسه خبر: ۱۶۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

32فقره کلاهبرداری با رسید جعلی در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری 2 متهم به 32 فقره کلاهبرداری از شهروندان در سایت های واسطه گر و با ترفند رسید جعلی خبر داد.

32فقره کلاهبرداری با رسید جعلی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ سرهنگ احمد نگهبان در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش های سریالی مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در سایت های واسطه گر خرید و فروش کالا با رسید جعلی، پی گیری موضوع به صورت ویژه دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. وی افزود: در بررسی اظهارات یکی از مالباخته ها مشخص شد این فرد آگهی فروش یک دستگاه لپ تاپ را در یک سایت واسطه گر قرار داده و مردی جوان با وی تماس گرفته و آدرس محل سکونتش را گرفته و پس از توافق بر روی قیمت کالا، به همراه خانمی جوان مراجعه و با تقاضای پرداخت اینترنتی، پیامکی مبنی بر واریز شدن مبلغ به حسابش نشان داده و محل را ترک می کند که بعد از رفتن خریدار، متوجه می شود که هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و فرد مذکور از طریق ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با استفاده از مستندات بدست آمده از این فرد شیاد با یک سری تحقیقات فنی متهم را به همراه همدستش که زنی جوان است در محدوده بولوار توس ردزنی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام ضربتی آن ها را دستگیر و در بازرسی از محل بیش از 5 میلیارد ریال از اموال کلاهبرداری شده کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمان پس از انتقال به پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با توجه به مستندات کشف شده از مخفیگاهشان و مواجهه با تعدادی از مالباخته ها به 32 فقره کلاهبرداری با رسید جعلی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از مردم خواست؛ حتی الامکان معامله های خود را به صورت نقدی انجام دهند و قبل از قبول چک یا انتقال اینترنتی وجه به بانک یا عابرنک مراجعه و در صورت برخورد با این گونه افراد بلافاصله با سامانه 110 تماس و موضوع را اطلاع دهید.

 

ارسال نظر