شناسه خبر: ۱۶۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

عاملان سرقت چرخ خودروها از پارکینگ مجتمع های مسکونی الهیه دستگیر شدند

اعضای باند حرفه ای و سابقه داری که چرخ خودروها را از پارکینگ مجتمع های مسکونی می ربودند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری شفای مشهد دستگیر شدند که لقب «اشباح چرخ باز» را به خود گرفته بودند و بیشتر سرقت ها را در حوزه استحفاظی کلانتری الهیه انجام می دادند.

عاملان سرقت چرخ خودروها از پارکینگ مجتمع های مسکونی الهیه دستگیر شدند

به گزارش مشهد فوری به نقل از روزنامه خراسان به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، در پی گزارش‌های متعدد از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی که از دستبردهای شبانه به چرخ خودروها حکایت داشت پرونده هایی در کلانتری الهیه مشهد تشکیل شد، اما سرنخی از شناسایی و دستگیری سارقان به دست نیامدبه همین دلیل هم آن ها«اشباح چرخ باز»لقب گرفتند، چراکه چون شبحی در تاریکی وارد پارکینگ ها می شدند و فقط چرخ خودروها را به سرقت می بردند. همزمان با ابراز نارضایتی شهروندان از سرقت های مذکور،فیلمی نیز در فضای مجازی منتشر شد که دزدان حرفه ای را در حال دستبرد به خودروها نشان می داد.
گزارش روزنامه خراسان حاکی است این گونه بود که رئیس پلیس مشهد با دریافت گزارش های مذکور وارد عمل شد و در حالی که نظارت مستقیم بر رصدهای اطلاعاتی را به عهده گرفته بود دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری «اشباح چرخ باز» صادر کرد و پیگیری ماجرا را به عوامل انتظامی کلانتری های مشهد سپرد. طولی نکشید که جلسه تجزیه و تحلیل سرقت های مذکور ،همزمان با آغاز ردیابی های اطلاعاتی در کلانتری شفای مشهد نیز زیر نظر سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری) برگزار شد و چند گروه مشترک از دوایر تخصصی به یاری گشت های انتظامی آمدند.
نیروهای عملیاتی در راستای اجرای طرح امنیت محله محور،مناطق احتمالی تردد سارقان را در حالی به قرق خود در آوردند که مشخصات خودروی ال 90(تندر) مورد استفاده «اشباح چرخ باز» را در اختیار داشتند .عوامل گشت های محسوس و نامحسوس در خیابان های متعدد پراکنده شدند و هر خودروی تندر سفید رنگ را زیر ذره بین شک و تردید قرار می دادند تا این که حدود ساعت21 بیستم مهر ناگهان نور چراغ های خودروی تندری که در بولوار خیام شمالی برکف آسفالت سیاه می تابید،در امتداد نگاه نیروهای انتظامی خاموش شد و بدین ترتیب چشمان تیزبین عوامل گشت،در تعقیب خودرو خیره ماند!مشخصات خودرو و سرنشینان آن با «اشباح چرخ باز»شباهت عجیبی داشت به همین دلیل این خودرو زیر چتر تردید پلیس قرارگرفت و بی سیم ها برای اطمینان از وضعیت خودرو به صدا درآمد. دقایقی بعد تصویر خودروی تندر به مرکز فرماندهی مخابره شد و عوامل انتظامی با صدور دستوری محرمانه از سوی سرهنگ احمد نگهبان(فرمانده انتظامی مشهد)عملیات توقیف خودرو را به شیوه گازانبری آغاز کردند. راننده 36 ساله که در تاریکی شب خودرو را در محاصره پلیس می دید به ناچار در حاشیه بولوار توقف کرد اما درحالی که دچار استرس و اضطرابی شدید شده بود ناگهان تصمیم به فرار گرفت، ولی قبل از آن که تصمیم خود را عملی کند،حلقه های قانون را بر دستانش دید که به دو همدستش گره خورده بود.

cb7042ef-1fc9-413a-ad31-f54e84d2f902

کلیددار امنیت مشهد درباره جزئیات این ماجرا به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: با توجه به این که چهره های راننده 36 ساله و دو سرنشین 34و27ساله خودروی ال 90 با تصاویری مطابقت داشت که از صحنه های سرقت در اختیار پلیس بود،بلافاصله آنان به کلانتری شفا هدایت شدند و مورد بازجویی های فنی قرار گرفتند.سرهنگ احمد نگهبان افزود:در بازرسی از خودروی سارقان تعدادی آچار چرخ (ابزار سرقت)به همراه مقادیری مواد مخدر و دوحلقه چرخ خودروی دنا کشف شدکه بررسی ها نشان داد چرخ ها را با همان شیوه قبلی سرقت کرده اند.مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه این گفت وگوی اختصاصی تصریح کرد:دزدان مذکور دارای سوابق کیفری سرقت از منازل،گوشی قاپی و محتویات داخل خودرو هستند که یکی از آنان(جوان27ساله)7فقره سابقه کیفری دارد.سرهنگ نگهبان همچنین به کشف یک جفت پلاک دیگر از درون خودروی سارقان اشاره کرد و افزود: بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که اعضای این باند حرفه ای سرقت های بیشتری را در غرب مشهد انجام داده اند بنابراین بازجویی ها به شیوه تخصصی ادامه یافت تا این که سارقان به 80 فقره سرقت چرخ خودرو به ویژه در منطقه الهیه مشهد اعتراف کردند. رئیس پلیس باتجربه مشهد در تشریح شگرد «اشباح چرخ باز» نیز گفت: سارقان ابتدا با بهره گیری از آچار چرخ بلافاصله پیچ و مهره های چرخ ها را در پارکینگ منازل باز می کردند و سپس یکی از آنان با بلند کردن عقب خودرو، زمینه را برای بیرون کشیدن چرخ توسط همدستش فراهم می کرد. سپس در مدت زمان بسیار کوتاهی چرخ های سرقتی را داخل خودروی ال90(تندر) می انداختند و از صحنه جرم می گریختند. وی در پایان با قدردانی از دستورات قاطع مقام قضایی، به انتقال اعضای این باند به زندان اشاره کرد و گفت: افرادی که اموال مردم را به یغما می برند، این جمله را به خاطر داشته باشند که زیر چکمه های قانون قرار می گیرند و به مجازات می رسند.

منبع : روزنامه خراسان

ارسال نظر