شناسه خبر: ۱۶۲۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

اغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و سال نو در خراسان رضوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی ویژه این اداره کل در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو خبر داد.

اغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و سال نو
در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، سیدمرتضی مدنی با تشریح طرح نظارت بر قیمت کالاها ویژه ماه مبارک رمضان و سال نو که از روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: علاوه بر گشت‌های مشترک که حضور میدانی در بازار دارند، روسای شعب تعزیرات حکومتی با قوت و تعداد بیشتری به صورت مستقر در بازارهای عمده، مراکز بزرگ فروش و واحدهای تولیدی اثرگذار حضور خواهند داشت تا بتوانیم به نهادهای متولی امر نظارت در کنترل بازار کمک کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: به لحاظ اهمیت طرح، تعامل، همکاری و تسهیل در همه امور با تمام ظرفیت و همه امکانات برای ایجاد ثبات در بازار در کنار نهادهای مختلفی که برای نظارت، بازرسی و کشف تخلف وجود دارد به نظارت در بازار کمک خواهیم کرد.

مدنی افزود: این طرح با محوریت تعزیرات حکومتی با رویکرد مطالبه گرانه و پیشگیرانه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به تشکیل پرونده اقدام و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. وی ادامه داد: در گذشته نظارت‌ها معطوف به سطح عرضه بود اما اکنون به سطح توزیع با رویکرد پیشگیرانه تعمیم پیدا کرده است و تاکید شده باید تمامی چرخه تولید، توزیع و عرضه مورد رصد، پایش و نظارت قرار گیرد و همچنین اگر فرایند غلطی در حوزه نرخ‌گذاری وجود دارد، علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند و رویه اشتباه اصلاح شود.

سیدمرتضی مدنی گفت: اولویت بازرسی ونظارت با کالاوخدماتی که بیشترموردتقاضای مردم هست باشد . همچنین مراکز بهداشتی و درمانی، دارویی، دامپزشکی، حمل ونقل و مراکز اقامتی وگردشگری موردنظارت و بازرسی بیشتری قرار خواهد گرفت و در همین راستا با استفاده از ظرفیت نصب پارچه تخلف بر سر در واحدهای متخلف و پلمب با متخلفین باقاطعیت برخورد خواهد شد.

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تاکید داشت: دستگاههای نظارتی متولی بازار از قبیل اتاق اصناف واتحادیه ها وانجمن ها وتشکلها باید براصناف زیر مجموعه خود نظارت بیشتری از قبل را اعمال نمایند.

سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اعلام کرد: شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی می‌توانند در سامانه tazirat135.ir شکایت خود در مورد تخلف اصناف را به صورت رایگان ثبت کنند.

 

ارسال نظر