شناسه خبر: ۱۶۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

۲ برند زعفران قائنات در مشهد تقلبی است

رییس اتحادیه فروشندگان زعفران مشهد گفت: تمامی پاکت‌های زعفران با عناوین "قائنات" یا "ممتاز قائنات" در سطح بازار مشهد تقلبی است.

۲ برند زعفران قائنات در مشهد تقلبی است

به گزارش مشهد فوری؛ سید مهدی زمانی اظهار کرد: به دلیل چاپ و نشر پاکت‌های زعفران با عناوین "قائنات" و "ممتاز قائنات" و تقلبات گسترده در این مدل بسته بندی و همچنین تبلیغ زعفران‌هایی با این ویژگی ها در فضای مجازی از جمله اپلیکیشن‌های دیوار، شیپور و ترب، جمع آوری آن‌ها از بازار مشهد در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است.

رییس اتحادیه فروشندگان زعفران مشهد بیان کرد: در بسته بندی‌های مزبور مقدار بسیار ناچیزی زعفران وجود داشته که به خاطر نداشتن هیچ گونه نام و نشانی، زمینه تقلب و به خطر انداختن سلامتی مردم برای سود جویان را فراهم کرده است و امیدواریم با ورود قاطع دستگاه‌های نظارتی بساط این معضل جدی در صنف زعفران برچیده شود.

وی گفت: افرادی که قصد فعالیت در زمینه بسته بندی و عرضه زعفران را دارند باید از نام تجاری برخوردار باشند و مشخصات کامل محل فعالیت خود را اعم از آدرس تلفن و مقدار زعفران موجود در پاکت را روی آن درج کنند.

زمانی از مردم خواست که از خرید زعفران های فاقد ثبت برند و بدون نام و نشان که هیچ گونه هویتی ندارند، خودداری کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان زعفران مشهد همچنین از مراجع تصمیم گیر خواست که یکی از شروط اصلی جبران تبلیغات زعفران در فضاهای مجازی یاد شده را داشتن مجوز صنفی از اتحادیه مربوطه بگذارند، چرا که اغلب این اشخاص تبلیغ کننده بدون مجوز صنفی مشغول به فعالیت هستند که جمع آوری آن‌ها موجب پاکسازی سطح بازارهای سطح کشور خواهد شد که خود نیازمند عزم ملی است.

 

 

ارسال نظر