شناسه خبر: ۱۶۲۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد:

محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ،سیزدهمین نمایشگاه نوشیدنی‌ها و دوازدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد گفت: استان خراسان رضوی رتبه اول اشتغال، میزان سرمایه‌گذاری و تعداد واحد را درحوزه صنعت غذای دارد و به همان نسبت هم درصادرات سهم اول را کسب کرده است.

 محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های بین المللی صنایع غذایی ، نوشیدنی ها و چاپ و بسته بندی در مشهد " فیروز ابراهیمی" اظهارداشت: حدود ۹۸ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است و این همراهی‌ها، تکلیف و وظیفه ما را مضاعف می‌کند که یکسری تعهداتی در قبال مردم کشورمان بیشتر و بهتر و به موقع‌تر انجام شود.

وی افزود: همچنین حدود  ۷۰۰ واحد  دارای پروانه در صنعت غذا در بخش واحد کارخانه‌ای داریم و حدود یک هزار و ۵۰۰ تن واحدهای تولیدی در حوزه ها دیگر مشغول به فعالیتند. این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای پروانه‌هایی صنعتی و کارخانه‌ای وهمچنین پروانه صنفی تولیدی است که وزارت جهاد نیز متولی یک سری از آن هاست.

ابراهیمی اظهار داشت: این در حالیست که در آمار پنج ماهه اول سال ، صادرات استان از سه قلم کالای اول صادراتی مان دوقلم آن مربوط به صنایع غذایی است که همواره این قاعده جاری بوده است . وی یادآور شد: ظرفیت تولید مان طی ۱۲ سال گذشته در کشور بالغ بر دو برابر شده است اما بطور قطع نه جمعیت ما دو برابر شده و نه قدرت خریدمان دو برابر افزایش یافته است. لذا بهترین راهکار در واقع تمرکز بر صادرات است .

رئیس خانه صمت استان خراسان رضوی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم  موضوع رفع تعهد ارزی را از دوش تولید برداریم بزرگترین خدمت را برای این بخش انجام داده ایم. وی در ادامه با اشاره به بخش دیگر این نمایشگاه تصریح کرد: بخش دیگر  این نمایشگاه بحث چاپ و بسته‌بندی است که به عنوان حلقه نهایی و بیرون رفتن محصول از کارخانجاتمان است .

ابراهیمی خاطر نشان ساخت : به نظر من در این نمایشگاه ما دو موضوع کلیدی داریم  یک ضرورت و ظرفیت بی‌بدیلی است که صنعت غذایی ما دارد که یک ضرورت ودیگری نیاز مبرم به بحث بسته‌بندی است. زیرا دنیا برروی بحث بسته‌بندی بسیار کارکرده است و از ما جلو تر می باشد .

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به آن که طی ۸ سال گذشته  در استان اتفاق خوبی در صنعت چاپ و بسته رخ داده است، بیان کرد: هنوز این‌نیاز حس می شود که در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود. وی تاکید کرد:  بطور قطع  ممزوج شدن این دو نمایشگاه می تواند ما را به این باور برساند که بسته‌بندی شیک و با کیفیت می‌تواند راز در حضور و ماندگاری ما در بازارهای صادراتی مان باشد.

 

ارسال نظر