شناسه خبر: ۱۶۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت خراسان رضوی:

تشکیل بیش از 4792 پرونده تخلف برای اصناف مشهد از ابتدای سالجاری

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت:بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی متشکل از دو بخش بازرسی میدانی و واحد شکایات بازرسی و نظارت می باشد.

تشکیل بیش از 4792 پرونده تخلف برای اصناف مشهد از ابتدای سالجاری

به گزارش مشهد فوری؛ محسن صیادی اضهار کرد: بازرسی و نظارت میدانی در سطح شهر با هدف کنترل بازار و نیز قیمت انواع کالا و خدمات هر روزه توسط بیست تیم متشکل از بازرسان این مدیریت انجام می شود. وی افزود: در این بازرسی‌ها مواد مندرج در فصل هشتم قانون نظام صنفى (تخلفات شامل: کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب، عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی، عدم رعایت دستور العملهای بهداشتی و…) که باید توسط متصدیان واحدهای صنفی رعایت گردد بررسی و در صورت مشاهده هرگونه تخلفى فرم گزارش بازرسی تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتى ارجاع می‌گردد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف بیان کرد: بیشترین تخلفات شناسایی شده شامل عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب ، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم ارائه فاکتور خرید در زمان بازرسى است. متصدیان واحدهای صنفی موظفند در زمان بازرسی ضمن همکاری با بازرسان، اصل پروانه کسب یا کارت مباشرت و به جهت بررسی رعایت شود و مجاز باید فاکتور خرید را ارائه نمایند.

صیادی اذعان داشت: بخش شکایات مردمی این مدیریت، که به صورت حضوری در واحد بازرسی پس از دریافت شکایت از شاکی طی حداقل پروسه زمانی به آن رسیدگی می گردد. بیشترین شکایات مردمی دریافتی در مدیریت بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل درودگران، فروشندگان لوازم خانگی، موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات نیز املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم خانگی می باشد که با همکاری اتحادیه های ذیربط در کمترین زمان ممکن کارشناسی و در نسبت به اخذ رضایت شاکی اقدام می گردد.

وی گفت: شایان ذکر است در بازرسی از واحدهای صنفی طی گشت های مشترک با نمایندگان ادارات اعم از؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، بهداشت، پلیس اماکن و ... حضور دارند و در برخی از موارد با توجه به نوع تخلفات پلمب واحد صنفی متخلف در دستور کار بازرسان قرار می‌گیرد.

image_2024-07-23_11-06-57

 صیادی افزود: با توجه به اینکه کنترل بازار مشهد با وجود پربرکت حرم ثامن الحجج (ع) و به تبع آن زائرانی که در طول سال به این شهرستان سفر می کنند از حساسیت ویژه ای برخوردار است، نظارت و بارزسی از اصناف مشهد علی الخصوص واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر، در مناسبت های خاص مانند ایام نوروز و نیز دهه آخر صفر، ماه مبارک رمضان و ... با برگزاری طرحهای تشدید بازرسی و نظارت به جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به زائرین و مجاورین آن امام همام در دستور کار این مدیریت می باشد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال 1403 تا کنون تعداد 38360 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهر انجام گردیده است که از این تعداد 4792 مورد کشف تخلف و اعمال قانون و به مراجع ذیصلاح ارجاع گردیده اند. همچنین 173 واحد صنفی نیز در بازرسی‌های انجام شده پلمب شده‌اند.

واحد شکایات مردمی نیز 1458 مورد شکایت حضوری دریافت که از این تعداد 1020 مورد جلب رضایت انجام و مبلغ 41 میلیارد و 973 میلیون ریال برگشت وجه به شاکیان انجام پذیرفته است.

 

ارسال نظر