شناسه خبر: ۱۶۲۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

تولید ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی

وزیر صمت در جریان افتتاح فاز توسعه‌ای یک واحد تولیدی صنعتی در مشهد گفت: ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی ساخته می‌شود.

تولید ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پنجشنبه ۱۰ خرداد عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی و کارخانجات تولیدی در مشهد که با حضور  استاندار خراسان رضوی در محل یکی از واحد‌های تولیدی صنعتی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی ساخته می‌شود و تلاش دولت، ریل گذاری مستمر برای رشد این صنعت در خراسان رضوی است.

وزیر صمت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از چند ویژگی خوب از جمله خوب حرف زدن، بیان بسیار فرمایشات معرفتی، برخورد انسانی با افراد و جویای کسب کمال و معرفت برخوردار بودند.

وی افزود: در این دوره تلاش کردیم ریل‌گذاری را بهبود داده و حرکتی را شکل بدهیم و شاه بیت آن این است که ایران را صنعتی کنیم و برای این مهم باید برای آن بازار درست نماییم.

علی‌آبادی بر ضرورت هوشمندسازی لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: قیمت تمام شده نیز حائز اهمیت است؛ باید عدد تمام شده تولید پایین باشد تا امکان رقابت میسر شود.

یعقوبعلی نظری نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: معتقدیم در حین حرکت به سمت اهداف باید مشکلات را کاهش بدهیم و این با مشارکت و هم‌افزایی بخش حاکمیتی و بخش خصوصی در خراسان رضوی میسر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در استان ۱۰۹ پروژه به ارزش ۱۴۲ همت در روزهای آینده یا بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: در پروژه‌های موسوم به «یادگار ابراهیم» پروژه‌های بخش صمت بعد از وزارت نیرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

نظری تاکید کرد: در صنایع معدنی استان تکمیل زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه وزارتخانه صمت قرار گیرد. استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه صادرات استان ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: حدودا ۴۶۰۰ واحد صنعتی فعال را در ابتدای دولت تحویل گرفتیم و اکنون از مجموع ۸۹۰ واحد صنعتی راکد، ۳۰۸ واحد احیا و امیدواریم ۵۴ واحد تا پایان دولت احیا گردد.

وی گفت: از سرمایه‌گذاری در استان استقبال کرده و می‌کنیم اما بهرحال اولویت به ترتیب با سرمایه‌گذاران استان، کشور و سرمایه‌گذاری خارجی است.

 

ارسال نظر