شناسه خبر: ۱۶۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

طرح نظارت بر کالا و خدمات ویژه رمضان در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: در ایام عید و ماه رمضان رسیدگی‌ها خارج از نوبت و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. گزارشات مردمی باید خارج از تشریفات و در اسرع وقت انجام شود.

طرح نظارت بر کالا و خدمات ویژه رمضان در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش مشهد فوری؛ مرتضی مدنی در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی‌کننده به ماحصل زحمات همکاران است. ما جهت کمک به حوزه نظارت و بازرسی و اینکه سازمان تعزیرات بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، گشت‌های مشترک داریم. وی افزود: گاهی خود تعزیرات حکومتی در این زمینه ورود پیدا می‌کند. گشت‌های مشترک روزانه ما ادامه خواهد داشت. در حال حاضر همکاران با نمایندگان دستگاه‌های مختلف در سطح شهر حضور دارند. تمرکز و نظارت‌ها در گذشته بیشتر در سطح عرضه بود اما اکنون در سطح واحدهای تولیدی است. پایگاه‌هایی در اطراف حرم ایجاد خواهد شد که قاضی تعزیرات حضور پیدا خواهد کرد.

مدنی بیان کرد: رسیدگی‌ها خارج از نوبت و با سرعت بیشتری در این ایام انجام خواهد شد. گزارشات مردمی باید خارج از تشریفات و در اسرع وقت انجام شود. ما آمادگی همکاری با همه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی را داریم. در کنار اینکه اولویت پیشگیری در حوزه نظارت و بازرسی است اما در مواردی که اصرار و تکرار تخلف باشد، برخوردها جدی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود و پلمب، نصب پارچه و جریمه‌هایی با بازدارندگی زیاد خواهیم داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال کارهای خوبی با هم‌افزایی و با محوریت تنظیم بازار استان و شهرستان انجام شده است و مسافران و زوار نیز رضایت داشتند، عنوان کرد: اتفاقاتی نیز در حوزه نظارت و بازرسی انجام شده و به سمت کیفی شدن رفته است. وی ادامه داد: در گذشته نظارت‌ها معطوف به سطح عرضه بود اما اکنون به سطح توزیع با رویکرد پیشگیرانه تعمیم پیدا کرده است. تاکید شده باید تمامی چرخه تولید، توزیع و عرضه مورد رصد، پایش و نظارت قرار گیرد و همچنین اگر فرایند غلطی در حوزه نرخ‌گذاری وجود دارد، علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند و رویه اشتباه اصلاح شود.

c0d599d4-2154-4a22-917f-40c0e89946ad

مدنی در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در ۱۱ ماه سال جاری گفت: در این مدت بیش از ۵۵ هزار گزارش از دستگاه‌های مختلف به شعب تعزیرات ارسال و بیش از ۵۴ هزار مورد رسیدگی شده و میانگین زمان رسیدگی‌ها زیر یک ماه است. همچنین در این مدت بیش از ۳۱۴ مورد پلمب و ۲۸۵ مورد نصب پارچه یا پلاکارد تخلف داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال است. استان خراسان رضوی در حوزه نظارت و بازرسی کیفی‌تر برخورد کرده و اثرگذارتر بوده است. امسال خود تعزیرات ۱۲ هزار مورد بازرسی انجام داده و بیش از ۴۰۰۰ پرونده در گشت‌های همکاران ما تشکیل شده است.

 

ارسال نظر