شناسه خبر: ۱۶۱۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

توسعه زیرساخت‌های لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس / افتتاح دومین پایانه تخلیه و بارگیری در دهه فجر

همزمان با دهه فجر امسال، دومین پایانه تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری می‌رسد تا ضمن توسعه زیرساخت‌های لجستیک در منطقه، عملیات انتقال کالا از واگن به کامیون و بالعکس تسهیل شود.

توسعه زیرساخت‌های لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس / افتتاح دومین پایانه تخلیه و بارگیری در دهه فجر

به گزارش مشهد فوری؛ معاون سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: احداث این پایانه از فروردین ماه امسال توسط شرکت «ریل گستر لجستیک راه آسیا» به عنوان بخش خصوصی آغاز شد و در حال حاضر از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است. این اولین پایانه تخلیه و بارگیری است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
احسان جلایر گفت: در این پروژه در حال حاضر دو خط ریلی عریض به طول ۱۳۰۰ متر در فضای داخل منطقه ایجاد شده است که پس از بهره‌برداری، ادامه فاز دوم و امتداد دو خط دیگر به طول ۱۵۰۰ متر در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: علاوه‌براین، دو سکوی بزرگ برای انجام عملیات ترانشیمنتِ واگن‌های سواری توسط شرکت ریل گستر لجستیک راه آسیا در حال طراحی و اجرا است که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره فاز دوم این پروژه خاطرنشان کرد: در فاز دوم احداث چاله تخلیه غلات در همجواری ریل‌های عریض برنامه‌ریزی شده تا از این درگاه بتواند غلات مورد نیاز استان را وارد کند. وی افزود: در فاز دوم همچنین احداث انبارهای تخصصی و مسقف و همچنین تهیه تمام امکانات رفاهی رانندگان در دستور کار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.
جلایر افزود: تمرکز این شرکت بیشتر در زمینه ترانشیپمت ماشین‌های سواری از کامیون به واگن است که با احداث سکوهای تخلیه و بارگیری، این عملیات به آسانی انجام خواهد شد. بدین ترتیب دو واگن در کنار هم به طور همزمان می‌توانند دو کامیون سواری‌بر را بارگیری کنند که این امر سرعت پیشرفت کار را دو چندان خواهد کرد.
او جلوگیری از خواب واگن‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: در گذشته انتقال کالا از واگن به کامیون صرفا توسط منطقه انجام می‌شد که به دلیل ازدیاد شرکت‌های حمل بار، گاهی موجب خواب واگن‌ها می‌شد که با راه‌اندازی این پایانه تا حد امکان از خواب واگن‌ها جلوگیری می‌شود.
جلایر درباره تسهیلات ارائه شده به این سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این سایت تصریح کرد: در این راستا علاوه‌بر در اختیار گذاشتن امکانات زیرساختی، زمین پایانه نیز به مساحت ۱۳ هکتار به صورت اقساط بلند مدت واگذار شده است.

 

ارسال نظر