شناسه خبر: ۱۶۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

افزایش قیمت مرغ در بازار مشهد تایید شد | مرغ کیلویی ۸۵ هزارتومان!

بررسی‌های امروز (دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲) از سطح شهر مشهد در محدوده بلوار استقلال و خیابان گاز حاکی از افزایش قیمت گوشت مرغ کشتار روز از کیلویی ۷۹ هزار تومان به ۸۵ هزار تومان است.

افزایش قیمت مرغ در بازار مشهد تایید شد | مرغ کیلویی ۸۵ هزارتومان!

به گزارش مشهد فوری؛ افزایش قیمت مرغ در بازار مشهد در حالی همچنان با روند صعودی در پیش است که در این میان مردم برای خریداری مرغ با مشکل کمبود آن روبرو هستند!

در حالی که طی چند روز گذشته شواهد نشان از کمبود گوشت مرغ و نوسان قیمت آن در بازار داشت و مسئولین نیز برای کنترل بازار وعده‌هایی را داده بودند، اما بررسی‌های میدانی (امروز دوشنبه)، از بازار سطح شهر به‌ویژه فروشگاه‌های بلوار استقلال و خیابان گاز حاکی از افزایش یکباره قیمت گوشت مرغ کشتار روز از کیلویی ۷۹ هزار تومان به ۸۵ هزارتومان دارد.

تعدادی از شهروندان مشهدی نیز از  ادامه وضعیت کمبود گوشت مرغ و همچنین افزایش قیمت آن گلایه داشتند. همه این‌ها در حالی است که برخی خبر‌ها نیز از حکایت از تعامل تولیدکنندگان با مدیران دولتی برای ارایه گوشت مرغ با قیمت جدید و بالاتر از ۷۹ هزار تومان می‌دهند تا این رقم بتواند بخشی از هزینه‌های تولیدکنندگان را تامین نماید.

براساس این توافق که قرار است تا ساعتی دیگر نیز اعلام شود، ستاد تنظیم بازار در مشهد افزایش قیمت مرغ به ازای هر کیلو ۸۵ هزار تومان را بررسی و در صورت موافقت اعضا این افزایش قیمت گوشت مرغ طی مصوبه‌ای به فروشندگان ابلاغ خواهد شد.

در همین خصوص نیز یک منبع آگاه در سازمان صمت به شهرآرانیوز اظهار کرد: قیمت مرغ در بازار مشهد قرار است به صورت مصوب به کیلویی ۸۵ هزار تومان برسد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نیز درباره موضوع افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد گفت: قیمت گوشت مرغ در حال حاضر در بازار مشهد افزایش پیدا کرده است.

محسن صیادی با تأکید بر اینکه کمبودی در عرضه گوشت مرغ نیست، افزود: از ابتدای آبان‌ماه تاکنون طی نظارت بر بازار، بیش از ۹۰ فرم تخلف درخصوص عرضه گوشت مرغ تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که شامل گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت بوده است که در این زمینه ۶ واحد صنفی پلمب شده است. وی افزود: اکنون حدود هزار واحد عرضه‌کننده گوشت مرغ در مشهد مستقر است.

image_2023-12-04_15-33-48

قیمت مصوب گوشت مرغ در خراسان رضوی افزایش یافت

در همین خصوص نیز سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان برای مصرف کننده به هر کیلوگرم ۸۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

رضا رمضانی افزود: نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی روز شنبه هفته جاری برگزار شد و در آن نشست آنالیز قیمت گوشت مرغ انجام گرفت.

وی بیان کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۶۳۰ هزار ریال برآورد شد که پس از در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با تولید تا عرضه یعنی کف خیابان و بستر صنف که گوشت مرغ به دست مصرف کننده می‌رسد، قیمت نهایی هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده به ۸۵۰ هزار ریال رسید.

رمضانی گفت: قیمت مزبور برای مصرف کننده مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بوده و به ۸۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

گفتنی است تا روز گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز در سطح بازار مشهد ۷۹۰ هزار ریال بود.

 

منبع: شهرآرا

 

ارسال نظر