شناسه خبر: ۱۶۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر در مشهد

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی گفت: متاسفانه در ایام کرونا در حوزه نرخ‌گذاری طلا، نمایشگاه شاهد افت و خیزهای فراوانی بود، ولی با تمام این مشکلات ظرفیت این حوزه در مشهد خود را بازیابی کرد و توانست در یک دوره زمانی یک ساله به جایگاه اصلی خود برسد.

برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر در مشهد

 

به گزارش مشهد فوری؛ هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ 9 الی 12 آذرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حضور  ۱۵۰شرکت در فضایی به مساحت ۱۵هزارمترمربع است.

علیرضا صدرزاده گفت: نمایشگاه معمولاً در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز برگزار می‌شود که امسال نمایشگاه مشهد بزرگ‌ترین نمایشگاه است. مشهد شروع‌کننده نمایشگاه‌های طلا و جواهر در کشور در سال ۸۶-۸۷ است که شاید در آن زمان برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر کمتر برگزار می‌شد.

وی با اشاره به مشکلات برگزاری این نمایشگاه گفت: متاسفانه در ایام کرونا در حوزه نرخ‌گذاری طلا، نمایشگاه شاهد افت و خیزهای فراوانی بود، ولی با تمام این مشکلات، ظرفیت این حوزه در مشهد خود را بازیابی کرد و توانست در یک دوره زمانی یک ساله به جایگاه اصلی خود برسد. البته امیدواریم در سالهای آینده در حوزه برگزاری نمایشگاه بهتر کار کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی با اشاره به اینکه در سال‌های بعد شاهد حضور مشارکت‌کنندگان خارجی خواهیم بود؛ بیان کرد: در آینده شاهد خواهیم بود که نمایشگاه طلا و جواهر در مشهد به عنوان پایلوت صنعت طلا و جواهر در تجارت، طراحی طرح‌های جدید و ماشین‌آلات خواهد بود.

وی در ادامه افزود: لذا براساس برنامه‌ریزی‌ها، کشورهای آسیای میانه و افغانستان را به‌عنوان مرکز مطرح کردیم و در آینده نزدیک هم از کشور‌های دوردست مشارکت‌کننده و هم از پنج کشور آسیای میانه و افغانستان بازدیدکننده داشته باشیم. با اجرای برنامه سه تا چهار ساله می‌توانیم نمایشگاه مشهد را به عنوان قطب این حوزه در منطقه مطرح کنیم.

صدرزاده اضافه کرد: برنامه‌ریزی نمایشگاه را از پنج شش ماه قبل شروع کردیم و هر هفته در اتحادیه جلسه داشتیم. از دیروز مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه حضور پیدا کردند و در حال ساخت‌وساز هستند. نمایشگاه پنجشنبه ساعت چهار بعدازظهر افتتاح خواهد شد. میز کشوری طلا، تجلیل از پیشکسوتان و بازدید از معدن فیروزه و موزه خراسان از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

 

خبرنگار: سیده مرجان فرحمند

 

ارسال نظر