شناسه خبر: ۱۶۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پلمب ۱۰۸۶ املاکی غیرمجاز و متخلف در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک متخلف و غیرمجاز در استان خراسان رضوی پلمب شدند.

پلمب ۱۰۸۶ املاکی غیرمجاز و متخلف در خراسان رضوی

بازار املاک وحید داعی در حاشیه گشت مشترک کنترل و بازرسی از مشاورین املاک در راستای ساماندهی مشاوران املاک شهر مشهد که با حضور اعضای ویژه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات برگزار شد، اظهارداشت: پس از بازدید 8067 فقره مشاور املاک در سطح استان از ابتدای طرح ساماندهی وزارت راه و شهرسازی تا کنون انجام شده است.

وی افزود: در این میان تعداد 2432 فقره دارای تخلفاتی مانند، فاقد پروانه و مجوز صنفی و دیگر تخلفات صنفی بودند.که از این میان 1086 فقره مشاور املاک تاکنون پلمب و تعطیل شده اند.

داعی تصریح کرد: کنترل مستمر مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن از ابزاری است که می توان قیمت ها را متناسب با میزان عرضه و تقاضا ساماندهی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت شناسایی خانه‌های خالی گفت: ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه های خالی از موارد مهمی است که ریاست جمهور و شخص وزیر راه و شهرسازی پیگیر آن هستند، ما نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با همکاری و تعامل سایر دستگاههای مسئول بر اجرای این موارد اهتمام داریم.

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی نیز اظهارداشت:از ابتدای سال ساماندهی به بازار خرید و فروش و اجاره مسکن در دستور کار واحدهای نظارتی قرار گرفت، در همین راستا از خردادماه سال جاری تاکنون 34 واحد صنفی املاک به دلیل تخلفات صنفی پلمب شد.

وی افزود: همچنین روز گذشته نیز در نظارت‌های مستمر واحدهای بازرسی 3 بنگاه املاک دیگر در خیابان‌های فرامرز عباسی مشهد پلمب شدند.

محمد حسن قانع، دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک نیز اظهارداشت:گشت مشترک ساماندهی املاک هر هفته با حضور اعضای ویژه گشت مشترک در سطح شهر مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی ضمن توصیه رعایت انصاف به کلیه مشاورین، داشتن مجوز صنفی، سامانه اجاره بهای واحد مسکونی و نصب نرخنامه در دید عموم مردم را از موارد الزامی در بررسی گشت ها، اعلام کرد.

 

ارسال نظر