شناسه خبر: ۱۶۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

ویژه برنامه‌های میلاد ابن الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با دهم رجب المرجب ولادت با سعادت امام جواد(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی در شب و روز میلاد از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه‌های میلاد ابن الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ یکشنبه اول بهمن ماه مصادف با شب میلاد حضرت جواد(ع) مراسم ویژه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر تدارک و پیش‌بینی شده است.

آغازگر این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت زیارت امین الله توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جعفر ملائکه است که با زمزمه خوانی امیر کرامتی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی ادامه خواهد یافت.

همچنین نغمه‌خوانی سید مهدی ذاکری فرد، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) حاج علی اکبر حائری و سید امیر احمدنیا از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در شب میلاد این امام همام است.

ویژه برنامه‌های صبح میلاد امام جواد(ع) نیز از ساعت ۹:۳۰ با قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز خواهد شد و ضمن بیان احکام توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی بایگی، گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه می‌پردازند.

در ادامه این مراسم نیز محمدجواد کارگر به دکلمه‌خوانی می‌پردازد و مدیحه‌سرایی محمد جعفرنژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی پایان بخش این مراسم است.

ویژه برنامه شام میلاد از ساعت ۱۸ خواهد بود و در این مراسم نیز زائران و مجاوران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) از برنامه‌هایی که ویژه آنان تدارک دیده شده است، بهره‌مند می‌شوند.

آغازگر این مراسم قرائت زیارت امین‌الله توسط جعفر ملائکه و نغمه خوانی سید مهدی ذاکری فرد است و در ادامه نیز زائران از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، شعرخوانی آئینی محمد جواد خراشادی‌زاده، همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، مدیحه‌سرایی علی اکبر حائری، سیدرضا حسینی و محمد صالحی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و همچنین قرائت حدیث شریف کساء توسط سیدرضا حسینی از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم خواهد بود.

 

ارسال نظر