شناسه خبر: ۱۶۱۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

توسعه فرودگاه مشهد با رویکرد افزایش ظرفیت پذیرش زائران و گردشگران

مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد جهت تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه‌ مشهد بوده که در حال حاضر از 4 ایربریج در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، 3 ایربریج عملیاتی شده است

توسعه فرودگاه مشهد با رویکرد افزایش ظرفیت پذیرش زائران و گردشگران

به گزارش مشهد فوری؛ محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس افزود: فرودگاه مشهد از ابتدای دولت سیزدهم در زمینه رشد اقتصاد زیارت و افزایش ورود زائران داخلی و خارجی علی بن موسی الرضا(ع)، رویکرد ویژه‌ای را دنبال کرده است. 

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پیشرفت فیزیکی بالایی درصدی برخودار است و با توجه به پیش‌بینی‌ها تا دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه گفت: افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد جهت تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه‌ مشهد بوده که در حال حاضر از 4 ایربریج در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، 3 ایربریج عملیاتی شده است.

امان بنی افزود: از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این فرودگاه، توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) به مساحت 72 هزار مترمربع است که در حال انجام بوده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: از دیگر طرح‌هایی که به‌صورت ویژه در فرودگاه مشهد دنبال شد، سامانه کمک ناوبری ILS جدید این فرودگاه است که جایگزین سامانه قدیمی با قدمت 26 سال شده است.

ارسال نظر