شناسه خبر: ۱۶۱۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

دستگیری ۳هزار و ۴۰۰ متکدی در ۶ماهه اول سال /بیش از ۸۵ درصد کودکان کار اتباع هستند

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: آمار متکدیان مشهد بر اساس دستگیری در شش ماهه اول سال بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد بوده‌ است و بیش‌از ٨۵ درصد کودکان کار اتباع هستند.

دستگیری ۳هزار و ۴۰۰ متکدی در ۶ماهه اول سال /بیش از ۸۵ درصد کودکان کار اتباع هستند

به گزارش مشهدفوری؛ ابراهیمی در گفت‌و‌گو با اخبارمشهد اظهار کرد: فرضیه تاثیر وضع اقتصادی برروی تکدی‌گری حداقل در مشهد خیلی درست نیست و علت ٩٠ درصد تکدی‌گری‌ها که در مشهد وجود دارد اعتیاد و معتادین‌متجاهر است. 

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت :بیش از ٩٠درصد متکدیانی که پس از شناسایی و با همکاری نیروی‌انتظامی دستگیر می‌شوند، تست اعتیادشان مثبت می‌شود و بیشتر کسانی که در معابر و چهارراه‌ها تکدی‌گری می‌کنند معتادمتجاهر هستند.

وی افزود: آمار متکدیان مشهد بر اساس دستگیری در شش ماهه اول سال بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد بوده‌ است، که بیش از ٩٠ درصد این تعداد معتاد هستند. 

ابراهیمی بیان کرد: افزایش تعداد اتباع بیشتر روی تعداد کودکان کار تاثیر می‌گذارد و بیش‌از ٨۵ درصد کودکان کار اتباع هستند که بیش‌از ٧٠ درصد آن‌ها فاقد مدارک شناسایی هستند.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در شش‌ماهه اول سال حدود ٢٢٨ کودک‌کار شناسایی و به مرکز غربال تحویل داده شده‌اند.

خبرنگار : سارا سیرجانی

ارسال نظر