شناسه خبر: ۱۶۲۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

راهنمای سریع انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی مناسب

چمن مصنوعی یکی از بهترین کفپوش هایی است که می توان برای فضاهای مختلف استفاده نمود. اما خرید این کفپوش نیز مانند هر کفپوش دیگری اصول خاص خود را دارد. یکی از مواردی که باید در انتخاب بهترین چمن مصنوعی به آن توجه شود ارتفاع آن است.

راهنمای سریع انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی مناسب

هر چمن مصنوعی بسته به ارتفاعی که داشته قیمت مخصوص و البته کاربرد منحصر به فرد خود را دارد.

از آن جایی که قیمت چمن مصنوعی موکتی با چمن مصنوعی های دیگر متفاوت است و از طرفی هر کدام برای فضای خاصی مناسب هستند و نیز با توجه به اهمیت انتخاب مناسب ترین ارتفاع چمن مصنوعی در این مطلب با راهنمای سریع انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی مناسب در خدمت شما عزیزان هستیم تا در نهایت بتوانید مناسب ترین چمن مصنوعی را خریدای کنید:

عوامل موثر در انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی

در زمان خرید چمن مصنوعی شما باید فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

ظاهر چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی اول از همه تاثیر خود را بر روی ظاهر این کفپوش می گذارد. با وجود آن که یک چمن مصنوعی کمی مرتفع می تواند زیبا به نظر برسد اما چمن مصنوعی هایی که ارتفاع زیادی دارند از نظر بصری چندان جذاب دیده نمی شوند. این چمن ها همچنین برای محیط های پرتردد انتخاب مناسبی نیستند چرا که رفت و آمد زیاد، باعث آسیب دیدگی این نوع چمن مصنوعی می شود.

تناسب و هماهنگی چمن مصنوعی با محیط

گاهی اوقات ارتفاع خیلی پایین چمن مصنوعی باعث می شود فضا بیشتر به یک مکان ورزشی تبدیل شود. پس اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای باغ، بالکن، روف گاردن و محیط های بیرونی دارید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید و طبق فضای موردنظر ارتفاع آن را انتخاب کنید.

چمن مصنوعی دارای کاربردهای مختلفی است و هر محیط یک چمن مصنوعی با ارتفاع مخصوص به خود را طلب می کند. برای مثال یکی از اهداف استفاده از چمن مصنوعی برای مهدکودک، ضمن زیبایی، ایجاد محیطی ایمن و ضربه پذیر برای بازی کودکان است. برای همین باید به سراغ یک چمن مصنوعی رفت که ارتفاع آن جلوی آسیب دیدگی کودکان را در زمان زمین خوردن بگیرد.

دوام و ماندگاری چمن مصنوعی - تصویر 2

دوام و ماندگاری چمن مصنوعی

طراحی چمن مصنوعی به شکلی است که آن را در برابر تنش های مختلف و نیز شرایط آب و هوایی گوناگون بسیار مقاوم ساخته است. با این وجود بسیار مهم است که متناسب با محیط خود ارتفاع چمن مصنوعی را انتخاب کنید تا بعد از گذشت مدتی دچار پارگی و ساییدگی نشود. برای مثال هر زمین بازی نیز با دیگری ارتفاع متفاوتی دارند و شما باید طبق شرایط فضای موردنظر، بهترین محصول را انتخاب کنید.

مدت زمان نگهداری و نظافت

برای آن که تایل چمن مصنوعی و نیز چمن مصنوعی موکتی در کمترین زمان ممکن قابل نظافت باشند بسیار مهم است که در زمان خرید به ارتفاع آن توجه کنید. هر چه چمن مصنوعی ارتفاع بیشتری داشته باشد زباله های بیشتری نیز در بین الیاف آن باقی می مانند و به همین دلیل باید زمان طولانی تری را صرف نظافت آن نمود. از طرفی این الیاف باید برای حفظ حالت عمومی و ظاهر مرتب، بیشتر شانه زنی شوند. این در حالی است که الیافی با ارتفاع کوتاه تر راحت تر قابل نگه داری هستند و رسیدگی به آن ها زمان کمتری را طلب می کند.

انتخاب ارتفاع شمع چمن مصنوعی

اگر به دنبال یک چمن مصنوعی هستید که ظاهر طبیعی داشته باشد بهترین ارتفاع برای شما بین 25 تا 30 میلی متر است. چمن هایی که ارتفاع زیادی دارند نامرتب دیده می شوند و از طرفی هر چه چمن مصنوعی ارتفاع بیشتری داشته باشد وزن آن نیز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل ممکن است کمی در مقایسه با دیگر چمن های مصنوعی زودتر صاف شود. در واقع می توان گفت که چمن مصنوعی هایی با توده های کوتاه تر در مقایسه با توده های بلندتر، در طی طولانی مدت کارایی بیشتری خواهند داشت. از این رو در صورتی که قصد داشته از یک چمن مصنوعی به طور منظم استفاده کنید بهترین چمن مصنوعی برای شما چمن مصنوعی کوتاه است اما با این حال باز هم ممکن است برای محیطی، چمن مصنوعی با ارتفاع بلند کاملاً مناسب باشد.

تایل چمن مصنوعی و ارتفاع آن - تصویر 3

انواع ارتفاع چمن مصنوعی

به طور کلی چمن های مصنوعی در سه ارتفاع الیاف مختلف عرضه می شوند که شما طبق نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد می توانید از بین موارد زیر بهترین چمن مصنوعی را با ارتفاعی مناسب خریداری کنید:

چمن مصنوعی با الیاف بلند

این نوع محصول دارای بلندترین ارتفاع است و به طور میانگین بلندی الیاف آن بین 30 تا 65 میلی متر است. البته لازم به ذکر است که ارتفاع نخ در این محصول بدون احتساب نصب می باشد.

چمن مصنوعی با الیاف متوسط

چمن مصنوعی هایی که ارتفاع متوسطی دارند معمولاً ارتفاع الیاف آن ها بین 20 تا 30 میلی متر است و در زمان نصب نیز کمی از ارتفاع با فیلرها اشغال شده و کوتاه تر دیده می شود.

چمن مصنوعی با الیاف کوتاه

این گروه متعلق به محصولاتی با الیاف کوتاه تر است که ارتفاع آن ها معمولاً در محدوده 8 تا 15 میلی متر قرار دارد.

حرف آخر

چمن های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند و یکی از وجه تمایز میان آن ها، میزان ارتفاع است. هر ارتفاعی از چمن مصنوعی برای فضایی خاص مناسب است و کاربرد مخصوص به خود را دارد و به همین دلیل نیاز است که در زمان خرید چمن مصنوعی، به ارتفاع آن توجه شود و طبق شرایط فضای موردنظر بهترین ارتفاع را برای چمن مصنوعی انتخاب نمود.

 

ارسال نظر