شناسه خبر: ۱۶۲۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: براساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، صبح امروز یکشنبه بارش برف و باران و پدیده مه گرفتگی جاده های استان را تحت تاثیر قرار داده است.

برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

به گزارش مشهد فوری؛ یوسف بنی اسدی افزود: در حال حاضر بارش برف سطح جاده ترانزیتی درگز-قوچان در محدوده "تیوان" و جاده های تربت حیدریه - باغچه در محدوده "گرماب"، سبزوار- بردسکن در گردنه "البلاغ"، نیشابور- سرولایت در محدوده "برکشاهی" و کوهسرخ- نیشابور در محدوده اکبر آباد را لغزنده کرده است.

وی اضافه کرد: بارش باران نیز تردد در جاده های مه ولات، رشتخوار، تربت جام، سرخس، باخرز، تربت حیدریه، فریمان، مشهد، کوهسرخ، فیروزه، نیشابور، بردسکن، چناران، قوچان، سبزوار و جغتای را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: مه غلیظ نیز دید افقی رانندگان در راه های شهرستان بجستان و جاده مشهد - کلات در گردنه "گوجگی" را محدود کرده است.

بنی اسدی به تداوم بارشها و لغزندگی جاده های خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: هم اکنون تردد در بزرگراه مشهد-چناران در محدوده سه راه فردوسی پرحجم گزارش شده است و عبور و مرور در دیگر جاده های استان به صورت روان جریان دارد.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارشهای برف و باران به تناوب و با شدت و ضعف تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف استان تداوم خواهد داشت.

وزش باد شدید لحظه ای طی امروز یکشنبه با احتمال وقوع گرد و خاک و بروز خسارت، مه آلود بودن جاده ها و احتمال آب گرفتگی در معابر و سیلابی شدن مسیل های خراسان رضوی پیش بینی می شود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک‌گیر و مه‌گیر است.

 

ارسال نظر