شناسه خبر: ۱۶۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

خراسان رضوی ۴ میلیون واجد شرایط حضور در انتخابات دارد/ پیش بینی ۴۶۰۰ شعبه اخذ رأی

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: مراحل اجرایی انتخابات در استان فراهم شده و حدود ۴ میلیون واجد شرایط داریم ۴۶۰۰ شعبه اخذ رای داریم و در حال حاضر۸۴۴ در انتخابات مجلس برای ۱۸ کرسی رقابت می‌کنند که نسبت به دوره قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

خراسان رضوی ۴ میلیون واجد شرایط حضور در انتخابات دارد/ پیش بینی ۴۶۰۰ شعبه اخذ رأی

به گزارش مشهد فوری؛ سیدهادی طباطبایی شب گذشته در مراسم افتتاح سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سالن دانشگاه شهید منتظری مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید علم در کشور 11 برابر میانگین جهانی شده که باعث افتخاراست جوانی که امروز در دانشگاه حضور نداشته باشند دیگر خیلی کم است.

وی خاطرنشان کرد: این امنیتی که در کشور وجود دارد باید نتیجه اش رشد علم و دانش و فناوری باشد.

طباطبایی با بیان اینکه نیروی جوان اگر امید به آینده نداشته باشد که دشمن هم به دنبال این است، کشور توسعه پیدا نمی‌کند و دانشگاه این بستر را فراهم می‌کند افزود: بزرگترین مشکل کنونی در دولت مسئله اشتغال است. همواره تلاش بر این بود بین علم و صنعت ارتباط خوبی صورت بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری تاکید کرد: در دانشگاه‌ ها نباید هدف اصلی مدرک گرایی باشد و دانشگاه باید در کنار صنعت باشد و ارتباط دو طرفه صورت گیرد تا در مجموع موجب توسعه شود.

طباطبایی با بیان اینکه اکنون چاره‌ای جز این نداریم به دانشگاه متوسل بشویم و دانشگاه‌ها هم به صنعت متوسل شود افزود: با گذشت 45 سال از انقلاب شاهد شکوفایی علم در کشور بودیم و به دنیا نشان دادیم قدرت تسلط در علم و فناوری داریم.

وی درخصوص انتخابات مجلس نیز اظهارکرد: مراحل اجرایی انتخابات در استان فراهم شده و حدود 4 میلیون واجد شرایط داریم 4600 شعبه اخذ رای داریم و در حال حاضر844 در انتخابات مجلس برای 18 کرسی رقابت می‌کنند که نسبت به دوره قبل 60 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: طرح تاد در قالب سه الگو مدل تولید به هنگام، آموزش مبتنی بر صلاحیت، آموزش مبتنی بر سفارش و یا بورسیه است که با انتخاب دانشجوی برتر در حین تحصیل اشتغال را هم خواهند داشت.

مولا خاتمی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال با 150 واحد صنعتی رایزنی و طرح موضوع شده و با 80 واحد صنعتی برای تامین 32 هزار نیروی ماهر برای پنج سال انعقاد خواهد شد.

وی یکی از موضوعات مهم در کشوررا مهارت آموزی دانست وافزود: باتوجه به اینکه اشتغال یکی از کلید‌های اصلی آموزش است بنابراین در مقاطع بالای آموزشی نیز کسب مهارت در جهت متخصص شدن در اولویت است.

خاتمی با بیان اینکه این کنسرسیوم مهارت آموزی اولین در خراسان رضوی و سومین آن در کشور است تصریح کرد: با افتتاح کنسرسیوم و عقد تفاهم نامه اشتغال، گام بزرگی برای رسالت این دانشگاه برمی‌داریم.همچنین در ادامه این کنسرسیوم با همکاری ارگان‌های مرتبط کافه کاریابی را در دانشگاه فنی حرفه‌ای در بهمن ماه افتتاح خواهیم کرد.

 

ارسال نظر