شناسه خبر: ۱۶۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

۵ پروژه عمرانی در حرم رضوی درحال اجراست

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گزارشی از برخی پروژه‌های عمرانی و فنی در حال اجرا در حرم مطهر ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون ۵ پروژه در حوزه عمرانی در دست اقدام است.

۵ پروژه عمرانی در حرم رضوی درحال اجراست

به گزارش مشهدفوری  به نقل از آستان‌ نیوز، رضا خوراکیان در جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم مطهر رضوی، به اولویت داشتن مباحث اعتقادی و معنوی در همه فعالیت‌های این آستان اشاره و اظهار داشت: از جمله برنامه‌های مستمر حرم مطهر، اقامه نمازهای یومیه در صحن‌ها و رواق‌های این آستان است که یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج معنویت است. 

وی ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه کرد، استفاده از ظرفیت تبلیغی ائمه جماعات حرم مطهر برای آگاهی بیشتر زائران و مجاوران با خدمات ارائه شده از سوی خادمان آنهاست، چرا که فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای در این آستان انجام می‌شود که بعضاً مردم در جریان آن قرار نمی‌گیرند. 

مدیر عالی حرم مطهر رضوی یکی از حوزه‌های مهم نیازمند اطلاع‌رسانی توسط ائمه جماعات را پروژه‌های عمرانی حرم برشمرد و گفت: همواره پروژه‌های متعددی در حوزه عمران و توسعه حرم در حال اجراست که مناسب است ائمه جماعات این آستان، در جریان جزئیات آن قرار بگیرند و مردم را نسبت به این خدماتی که جهت میزبانی شایسته‌تر از آنها انجام می‌شود، آشنا کنند.

خوراکیان در ادامه گزارشی از برخی پروژه‌های عمرانی و فنی در حال اجرا در حرم مطهر ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون 5 پروژه در حوزه عمرانی در دست اقدام است که این امکان فراهم است که ائمه جماعات طی بازدیدهای دوره‌ای از فعالیت‌های این مجموعه مطلع شوند و این خدمات و پیشرفت‌ها را به مردم اطلاع دهند.

در ادامه این جلسه، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: اقامه نماز جماعت در حرم مطهر رضوی بی‌بدیل است؛ چرا که در هیچ کدام از اعتاب مقدسه در جهان اسلام 30 نماز در سه نوبت اقامه نمی‌شود.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: یکی از مزیت‌های گسترده بودن تعداد این نمازها  بهره‌مندی از حضور علمای بزرگ است و این باعث تعاملات فرهنگی بین ائمه جماعات و زائرین می‌شود.

 

ارسال نظر