شناسه خبر: ۱۶۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

افتتاح و بهره‌برداری طولانی‌ترین خط انتقال شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در شهرستان گناباد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد گفت: طولانی‌ترین خط انتقال شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح و بهره‌برداری طولانی‌ترین خط انتقال شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در شهرستان گناباد

به گزارش مشهد فوری؛ مجید اکرادی در بازدید اصحاب رسانه خراسان رضوی از پروژه اصلاح خط انتقال آب گناباد اظهار کرد: خوشبختانه از سال گذشته توانستیم پروژه‌های خوبی را در سطح شهرستان آغاز کنیم که تعدادی از آنها تاکنون به پایان رسیده‌اند. از مجموع ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال آب گناباد ۱۳ کیلومتر آن به دلیل فرسودگی پرحادثه ترین نقطه خط انتقال آب گناباد بود. قطعا با انجام این پروژه نوع خدمات به مردم تغییر خواهد یافت و دیگر شاهد کم‌فشاری در شهرستان نخواهیم بود.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد افزود: در این مسیر ۱۳ کیلومتری که از گیسور تا مخزن آب تیزاب واقع در بخش مرکزی شهرستان گناباد قرار دارد سالانه اتفاق‌های زیادی رخ می‌داد که نیاز به صرف هزینه‌های بالایی داشت. وی گفت: بیشترین حجم اتفاق را در این مسیر داشته‌ایم و هزینه بسیار بالایی به سیستم و تنش آبی شدیدی به شهرستان تحمیل می‌کرد که پروژه آغاز شده و ۶ کیلومتر لوله چدن و ۷ کیلومتر حفاری لوله جی آر پی با فشارهای مختلف و مناسب در نظر گرفته شده و لوله‌ها خریداری و در مسیر ریسه شده و حفاری انجام و در مرحله انجام تست و نصب اتصالات است. 

اکرادی با اعلام اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا چند ماه آینده پروژه افتتاح شود. با تخصیص یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح این پروژه در دستور کار قرار دارد و خط قدیم هنوز در مدار قرار دارد. وی افزود: از ۱۳ کیلومتر ۸ کیلومتر در دست انجام است و به محض تزریق اعتبار به پیمانکار ۶ کیلومتر بعدی نیز آغاز می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد با اشاره به اینکه تاکنون مسئولان کشوری و استانی بازدیدهایی از این خط داشته‌اند و قول‌هایی نیز داده‌اند، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این خط یکی از دغدغه‌های جدی ما در تأمین آب شهروندان مرتفع شود. وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از خط جدید امکان انتقال توان بیشتری از آب وجود دارد، افزود: خط جدید توان انتقال ۲۰۵ لیتر بر ثانیه را دارد و به نسبت خط قدیم به دو برابر افزایش می‌یابد.

اکرادی نیاز آبی شهرستان را ۲۴۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر بر ثانیه تولید می‌شود و باقی را با مدیریت فشار شبکه تامین می‌کنیم. وی با بیان اینکه اصلاح چهار کیلومتر از نقاط فرسوده و پرحادثه خط انتقال آب گناباد طی سال‌های گذشته انجام شده بود گفت: آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

 

 

ارسال نظر