شناسه خبر: ۱۶۲۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

جریمه ۱۰۶ میلیارد ریالی مدارس متخلف خراسان رضوی/ آغاز نظارت ویژه بر بازار مشهد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آموزشگاه‌ها و مراکز متخلف ارایه‌دهنده سرویس مدارس استان از سال تحصیلی گذشته تاکنون به پرداخت ۱۰۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

جریمه ۱۰۶ میلیارد ریالی مدارس متخلف خراسان رضوی/ آغاز نظارت ویژه بر بازار مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ بخشعلی بیاتی قله‌زو  افزود: طرح نظارتی ویژه ثبت‌نام در مدارس دولتی و غیردولتی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌ کل تعزیرات حکومتی در سال تحصیلی گذشته به منظور نظارت بر عملکرد آموزشگاه های غیردولتی، مؤسسات آموزشی، علمی و سایر آموزشگاه ها در خصوص دریافت شهریه تحصیلی و دیگر هزینه ها از قبیل لباس فرم و سرویس ایاب و ذهاب اجرا شده است که در سال تحصیلی جدید نیز ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: در این مدت ۷۹ آموزشگاه یا مدرسه در خراسان رضوی بازرسی شدند که ۲۱ آموزشگاه متخلف به علت گران‌فروشی و درج نکردن قیمت ها، به پرداخت بیش از ۸۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند، در حوزه سرویس مدارس نیز در مجموع ۳۵ واحد در مرکز استان مورد بازرسی قرار گرفتند که ۱۴ پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور تأمین، توزیع و ارائه به موقع کالای اولویت‌دار شامل واحدهای تولیدی، صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، نوشت افزار و با محوریت تشدید نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در سطح عمده و خرده‌فروشی در تمام شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد که تا ۱۵ مهرماه ادامه می یابد.

بیاتی قله‌زو، حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و نوشت افزار را دارای اولویت دانست و تاکید کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان نوشت افزار در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ برای پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی گفت: کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز، جلوگیری از عرضه نوشت افزار تقلبی، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های طرح نظارتی است و در این مسیر از ظرفیت کارشناسان اتحادیه های صنفی مرتبط نیز استفاده و با هر نوع گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و دیگر تخلف اقتصادی برخورد خواهد شد.

تشدید نظارت بر بازار با ورود زائران دهه پایانی صفر در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: همزمان با ورود زائران دهه پایانی ماه صفر در مشهد نظارت بر بازار به ویژه صنوف اطراف حرم مطهر رضوی تشدید شده است و بازرسان این مدیریت در طرح ویژه نظارتی بر نحوه عرضه و فروش کالا در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی نظارت دارند و بر مواردی نظیر گران‌فروشی، تقلب، کم‌فروشی، صادر نشدن صورت حساب و درج نکردن قیمت بر روی کالا رسیدگی می کنند.

محسن صیادی افزود: اولویت نظارت بازرسان و کارشناسان در این مدت کالاهای مربوط به حوزه سوغات، سلامت و غذایی است و در این زمینه گشت های نظارتی مشترک با تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های ذیصلاح در سطح شهر و راه های ورودی به مشهد مقدس انجام می شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا دریافت تعهدنامه از ۸۰۰ واحد صنفی برای عرضه ۲۳ قلم کالای اساسی حداکثر به قیمت مصوب و یا مندرج بر روی کالا در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)، تعداد حداقل ۶ نانوایی برای پخت نان به صورت ۲۴ ساعته، عرضه گوشت قرمز و مرغ به قیمت تنظیم بازار، توزیع میوه و تره بار با قیمت میدان بار، راه اندازی سکوهای عرضه مستقیم کالای اساسی نیز در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در مشهد

نایب رییس اتاق اصناف مشهد از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای فروش پاییزه در این شهر از ۱۸ تا ۲۵ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد خبر داد.

محمد محمدی گفت: ثبت نام صنوف متقاضی برای شرکت در این نمایشگاه آغاز خواهد شد و غرفه داران موظف هستند اقلام خود را با ۲۰ درصد تخفیف نسبت به بازار عرضه کنند، در غیر این صورت از طرف ستاد نمایشگاه نسبت به تعطیلی غرفه اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: عرضه کالای غیرایرانی در نمایشگاه ممنوع است و چنانچه در زمان برگزاری، عرضه این نوع کالاها مشاهده شود از طرف ستاد نمایشگاه نسبت به تعطیلی غرفه اقدام می شود.

 

ارسال نظر