شناسه خبر: ۱۶۲۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

ابلاغ دستورالعمل نحوه خدمات‌رسانی در ایام نوروز به مراکز درمانی در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابلاغ دستورالعمل نحوه خدمات رسانی در ایام نوروز به تمامی مراکز درمانی خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل نحوه خدمات‌رسانی در ایام نوروز به مراکز درمانی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر محمد دهقانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی آغاز سفرهای نوروزی از نیمه اسفند امسال و احتمال حضور انبوه زائران بارگاه مطهررضوی و پیرو مصوبات کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر استان موارد لازم به تمام مراکز درمانی تحت پوشش ابلاغ شده است.  

وی با اشاره به لزوم در دسترس بودن و آمادگی پاسخگویی تیم مدیریتی بیمارستان در کلیه ساعات شبانه روز بر اساس برنامه‌ریزی تنظیمی خاطر نشان کرد: ارائه مراقبت‌های درمانی براساس بخش های فعال به مراجعین و بیماران اورژانس بیمارستان به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمهیدات لازم در راستای حفظ توان و ظرفیت کامل ارائه خدمت بیمارستان‌های معین کد ۲۴۷ و 724 انجام شده است.

دکتر دهقانی با بیان اینکه حضور فعال و مستمر روزانه مسئول فنی یا قائم مقام وی در بیمارستان و ثبت گزارش بازدیدها در واحد ایمنی بیمار بیمارستان لازم است تاکید کرد: مدیریت برنامه کشیک و مرخصی کارکنان باید به نحوی باشدکه ضمن بهره مندی پرسنل از تعطیلات و مناسبت های پیش‌رو، در مواقع حادثه یا بحران امکان بکارگیری حداکثر ظرفیت بیمارستان میسر باشد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست کمیته بحران تا پیش از نیمه اسفند در بیمارستان‌ها و ارزیابی کامل آمادگی مرکز در مقابله با مخاطرات احتمالی (تمرکز بر تجمعات انبوه) و پیش‌بینی تمهیدات لازم در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان اظهار کرد: آمادگی لازم بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و تصویربرداری بیمارستان‌ها در تمامی ساعات شبانه روز جهت ارائه خدمت به مراجعین و نیز آمادگی کامل اتاق عمل بیمارستان با کلیه تجهیزات و پرسنل مورد نیاز در طول شبانه روز جهت انجام اعمال جراحی ضروری در دستور کار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه از  آمادگی کلیه بخش‌های ویژه اعم از ICU،PICU ، NICU و CCU های بیمارستان‌ها با ظرفیت کامل (تجهیزاتی و نیروی انسانی) جهت ارائه خدمات خبر داد و اظهار کرد: انجام تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی در رابطه با مراسم چهارشنبه پایان سال و مراسم سیزده فروردین نیز در حال انجام است.

دهقانی خاطرنشان کرد: مدیریت جهت انجام پیشگیری از رتینوپاتی در شیرخواران پره‌مچور( خصوصاً به روش تله مدیسین)، مدیریت پروژه‌های ساختمانی اعم از تعمیرات، مرمت، توسعه و ساخت و ساز در بیمارستان‌ها از ابتدای اسفندماه تاپایان ایام تعطیلات نوروزی بطوریکه منجر به کاهش ظرفیت های عملیاتی مرکز نشود از جمله دیگر برنامه‌ریزی‌های در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی و پیگیری امور بیماران در سریع ترین زمان ممکن را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: نصب بنر و پوستر فرآیند نحوه پاسخگوئی به شکایات در مبادی ورودی بیمارستانها و پاسخگویی سریع به شکایات برای کلیه مراکز ضروری است.

 

 

ارسال نظر