شناسه خبر: ۱۶۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

اعضای هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی معرفی شدند

در راستای اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، اعضای جدید هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، برای دوره جدید معرفی شدند.

اعضای هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی معرفی شدند

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در توسعه و تعالی همه جانبه کشور، اظهار داشت: امیدواریم در این دوره نیز اعضا با تعامل و همراهی در کنار دستگاه قضایی، به نوبه خود بتوانند گام‌های موثری در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هیئت‌های منصفه در مسیر اجرای عدالت گفت: دستگاه قضایی در مسیر تحول و تعالی قرار داردو در این مسیر به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین و متناسب با اجرای تحقق عدالت هستیم بر این اساس یکی از سازوکارهایی که می‌تواند اجرای عدالت را محقق کند هیئت‌های منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی هستند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: باید نسبت به حقوق مردم به عنوان حق‌الناس بسیار حساس باشیم و حساسیت اعضای هیئت منصفه در این زمینه می‌تواند به قاضی در صدور رای یاری رساند.

خلیلی، افزود: در برهه کنونی نیازمند یک کار جمعی و مشارکتی برای تحقق عدالت هستیم و هیئت‌های منصفه مطبوعات یکی از مظاهر این اقدام جمعی و مشارکتی هستند.

گفتنی است، متعاقب اعلام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر پایان دوره هیئت منصفه مطبوعات در مهرماه امسال و لزوم انتخاب اعضا برای دوره جدید و پس از طی تشریفات قانونی، 14 عضو جدید هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی و در اجرای ماده 36 قانون مطبوعات در جلسه‌ای و با حضور نمایندگان رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نماینده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده امام جمعه مشهد، انتخاب و پس از صدور احکام 14 عضو جدید توسط معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه و رئیس هیئت تعیین اعضای هیئت منصفه در سراسر کشور، معرفی و سوگند یاد کردند.

بر این اساس، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی برزگر به عنوان نماینده جامعه روحانیون، حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی به عنوان نماینده جامعه اساتید دانشگاه، امیر حسین وجدانی به عنوان نماینده جامعه پزشکان، مجید نژادحسین به عنوان نماینده جامعه مهندسان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان به عنوان نماینده جامعه نویسندگان، غلامرضا بنی اسدی به عنوان نماینده جامعه روزنامه‌نگاران، عبداله خدابخشی به عنوان نماینده جامعه وکلا، حسین شادکام به عنوان نماینده دبیران و آموزگاران، هادی مخملی به عنوان نماینده جامعه اصناف، علی اردکانیان به عنوان نماینده جامعه کارمندان، اعظم نجاتی به عنوان نماینده جامعه کارگران، محمد دلشاد به عنوان نماینده جامعه کشاورزان، مجید عسگری به عنوان نماینده جامعه هنرمندان و احمد فدوی به عنوان نماینده جامعه بسیجیان معرفی شدند.

همچنین با نظر اعضای هیئت منصفه مطبوعات، علی اردکانیان به عنوان دبیر و سخنگوی هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی انتخاب شد.

 

ارسال نظر