شناسه خبر: ۱۶۱۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

زنان در خط اول پیروزی جبهه مقاومت هستند

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه با تاکید بر این مهم که ایده شکل گیری الگوی مقاومت به پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: ما در پیروزی جبهه مقاومت شاهدیم که زنان با تربیت نیروهای قدرتمند و شجاع بسیار تاثیرگذار عمل کردند. اساساً جبهه مقاومت متاثر از انقلاب اسلامی شکل گرفت.

زنان در خط اول پیروزی جبهه مقاومت هستند

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر احسان عظیمی‌راد، عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه در نشست تبیینی«نقش زنان در پیروزی جبهه مقاومت» که توسط امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در واحد مشهد برگزار شد گفت: کشوری که مکتب اسلام دارد و الگوی بانوانش حضرت زهرا(س) است؛ زنانی پرورش می دهد که محور تحول در جامعه و جهان خواهند بود. وی با اشاره به نقش بانوان در فرزندپروری و تربیت فرزند تاکید کرد: ما در پیروزی جبهه مقاومت شاهدیم که زنان با تربیت نیروهای قدرتمند و شجاع بسیار تاثیرگذار عمل کردند.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه با تاکید بر این مهم که ایده شکل گیری الگوی مقاومت به پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اساساً جبهه مقاومت متاثر از انقلاب اسلامی شکل گرفت.

دکتر عظیمی‌راد در ادامه سخنانش به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این بیانیه سه بخش دارد که رهبر معظم انقلاب در سال 97 در 40 سالگی انقلاب آن را منتشر و نقشه راه 40 سال بعد انقلاب را نیز بیان نمودند.

image_2023-11-23_12-02-20

 عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: با اشاره به اینکه انقلاب‌ها در دنیا به سه دسته موفق، بزرگ و کامل تقسیم می‌شوند، گفت: انقلاب فرانسه، کوبا، شوروی، چین و انقلاب اسلامی  ایران؛ انقلاب‌های موفقی هستند که چهار ویژگی مبارزه، پیروزی، استقرار و تثبیت را برای انقلاب خود به همراه داشتند. وی گفت: رمز ماندگاری یک انقلاب تثبیت آن است و اگر ماندگاری نباشد آن انقلاب پیروز نیست.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه گفت: انقلاب بزرگ، انقلابی است که بتواند پیام خود را جهانی کند و مولفه‌های گفتمان سازی، هویت سازی و تمدن سازی می‌تواند یک انقلاب موفق را به یک انقلاب بزرگ تبدیل کند. وی داشتن ایدئولوژی، رهبری، مردم و برخورداری از عناصر پایبند به اصول و ارزشهای انقلاب را از ارکان انقلاب‌های موفق و بزرگ عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب کامل انقلابی است که ایدئولوژی، اصول و ارزشهایش تداوم دارد و نسل به نسل منتقل می‌شود. وی افزود: انقلاب اسلامی آرمان‌هایش نسل به نسل منتقل شد و باید به سمت تمدن سازی حرکت کنیم. 

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ابراز داشت: زنان ما در تمامی مراحل انقلاب نقش آفرین هستند. 

عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه با اشاره به تقابل جبهه استکبار با اسلام با محوریت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ثروت این کشور از دست استکبار گرفته شد و دشمن به مخاصمه با انقلاب پرداخت. وی گفت: ملل اسلامی از ایران در راستای مقاومت در مقابل استکبار الگو گرفتند و بیداری اسلامی و بیداری ملتها رقم خورد.

image_2023-11-23_11-21-13

دکتر عظیمی‌راد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر محور مقاومت در فلسطین نیز تاثیرگذار بود افزود: هدف محور مقاومت مبارزه با اسرائیل، پایان دادن به تسلط غرب در منطقه خاور میانه و دفاع از آزادی فلسطین است که امروز می‌بینیم که آمریکا از منطقه در حال اخراج شدن است.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه با اشاره به طرح سوالاتی که چرا ایران و حماس کار اسرائیل را یکسره نمی‌کنند پاسخ داد: حماس در جنگ با برنامه پیش می‌رود که این امر باعث شد اسرائیل آتش بس موقت را بپذیرد.

وی برخی اقدامات صهیونیست ها از جمله ساخت معبد سلیمان، توهین به بانوان معتکف در مسجد الاقصی و شهادت بسیاری از مردم غزه و کرانه باختری را از دلایل آغاز طوفان الاقصی عنوان کرد و افزود: اگر این حمله جبهه مقاومت نبود، اسرائیل درصدد آغاز جنگی برای نابودی غزه و حماس بود.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنانش به نقش زنان در جبهه مقاومت اشاره و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به الگوی بانوی تراز انقلاب اصلاح و قابل فهم شد و اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جبهه مقاومت شکل گرفت به دلیل حضور تاثیرگذار زنان در این عرصه‌ها بود.

وی افزود: البته صرفاً سلاح در دست گرفتن زنان در مبارزه مدنظر نیست بلکه زنان ما در جبهه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و خدمات رسانی نیز حضوری موثر دارند.

دکتر عظیمی‌راد حضور زنان در کنار مردان و ایستادگی، ادامه سینه به سینه جریان مقاومت به کودکان، مسئولیت پذیری بانوان، اقدامات پشتیبانی و پرستاری، مراقبت از کودکان و حفظ سنگرهای پشت جبهه و در دست گرفتن سلاح را برخی از اقدامات بانوان در جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: امروز می‌بینیم که زنان غزه تکه‌های بدن فرزندشان را در دست دارند اما حاضر به ترک وطن خود نیستند و در برابر دشمن ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: همه زنان جبهه مقاومت از خصلت‌های بانوان انقلاب اسلامی درس گرفتند و پایداری کردند به طوری که در یمن کودکی در آغوش مادر به دلیل گرسنگی و کمبود امکانات جان می‌داد؛ اما به واسطه صبوری و پایداری همین زنان، فرزندانشان امروز کشتی اسرائیل را گرفتند.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه افزود: زن به عنوان محور و ستون خانواده است و علی رغم داشتن عاطفه و احساس براساس منطق عمل می‌کند. 

وی توصیه کرد که بانوان امروز ما باید ادامه دهنده جریان مقاومت در نگاه تربیتی، حافظ روحیه مقاومت در محیط خانواده و مروج سبک زندگی اسلامی توام با جهاد و مقاومت و نقش آفرین باشند. 

عظیمی‌راد تاکید کرد: بانوان ما باید صدای مظلومیت و مقاومت زنان و کودکان غزه را به جهانیان برسانند. رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های تربت حیدریه در پایان گفت: زنان ما تا زمانی که از حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیها الگو می‌گیرند در میدان نظامی و میدان دیپلماسی به جبهه مقاومت کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر