شناسه خبر: ۱۶۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

جاده های شمالی خراسان رضوی بارانی و مه گرفته است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش باران صبحگاهی همراه با مه‌گرفتگی از صبح امروز در مناطق شمالی این استان موجب لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید رانندگان در این مسیرها شده است.

جاده های شمالی خراسان رضوی بارانی و مه گرفته است

به گزارش مشهد فوری؛ جعفر شهامت افزود: در حال حاضر بارش باران جاده درگز-قوچان بویژه در محدوده گردنه های تیوان و کبکان، جاده مشهد-کلات در محدوده گردنه «گوجگی» و جاده های ارتباطی قوچان و نیشابور را تحت تاثیر قرارداده است.

وی بیان کرد: همچنین پدیده مه گرفتگی در جاده مشهد-کلات بویژه در گردنه های مرتفع آن و سایر جاده های واقع در ارتفاعات شمالی استان خراسان رضوی موجب کاهش دید رانندگان شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد از خراسان شمالی به استان گلستان را دارند با توجه به انسداد جاده «چمن بید» به جنگل گلستان مسیر سفر خود را به سه راهی چمن بید - گرمه جاجرم و شاهرود تغییر دهند.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی که از دیشب وارد استان شده است، به صورت باد و باران ابتدا در مناطق شمالی و سپس سایر نقاط استان را تا پایان هفته فرا می گیرد که وقوع آبگرفتگی و روان آب در نیمه شمالی دور از انتظار نخواهد بود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد

 

ارسال نظر