شناسه خبر: ۱۶۲۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

برگزاری دوره آموزشی الزامات آتش‌نشانی و ایمنی خانه مسافرهای خراسان رضوی

دوره آموزشی الزامات آتش نشانی و ایمنی ویژه بهره‌برداران و مدیران خانه مسافرهای خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی الزامات آتش‌نشانی و ایمنی خانه مسافرهای خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در همایشی که در مرکز آموزش آتش نشانی شهرداری مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقای کیفیت میزبانی از زائران به منظور پیشگیری از اتفاقات ناگوار برگزار شد.

سید جواد موسوی ادامه داد: رعایت ایمنی و الزمات آتش نشانی و رعایت ضوابط و اصول بهداشتی در خانه مسافرها سرفصل‌های این دوره هستند که توسط آتش نشانان و مسئولان بهداشتی آموزش داده شد. وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری، آموزش مدیران و بهره برداران خانه مسافرها اجرا شد و در ادامه نیز برای سایر تاسیسات گردشگری برگزار خواهد شد تا از هرگونه آسیب به زائران و گردشگران پیشگیری شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: مالکان و بهره‌برداران خانه مسافرها از سر اخلاص برای میزبانی زائران تدارک دیده‌اید امان رعایت برخی نکات برای حفظ سلامت زائران الزامی است، چون کوچک‌ترین آسیب و حادثه، اسکان زائران در مراکز اقامتی دچار چالش می‌شود.

در ادامه یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که برای رعایت ایمنی و بهداشت خانه مسافرها تعارف نداریم؛ گفت: در حال حاضر 800 خانه مسافر فعال دارای مجوز داریم در حالی که خانه مسافرهای شناسایی شده حدود هزار واحد است. وی افزود: برخی افراد با وجود این که اعتبار مجوزشان به پایان رسیده است اما برای تمدید اقدام نکرده‌اند، در صورتی که حادثه‌ای در خانه مسافر اتفاق بیفتد، برای مالک و بهره بردار گرفتاری‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

در ادامه سرآتشیار حجت زنبیل باف فرمانده ایستگاه 54 آتش نشانی مشهد، انواع آتش سوزی و روش های اطفای حریق را آموزش داد و در ادامه به صورت عملی، خاموش کردن انواع آتش با استفاده از انواع خاموش کننده را آموزش دیدند. در این دوره بیش از 200 نفر از مالکان و بهره برداران خانه مسافرها شرکت کردند.

 

ارسال نظر