شناسه خبر: ۱۶۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

تداوم هوای ناسالم در مشهد تا پایان هفته/ مدارس نوبت عصر تعطیل نیست

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شرایط ناسالم هوا در مشهد تا پایان هفته جاری ادامه دارد و افزایش آلاینده‌ها طی ساعاتی در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه تا شاخص ۲۰۰ هم خواهد رسید.

تداوم هوای ناسالم در مشهد تا پایان هفته/ مدارس نوبت عصر تعطیل نیست

به گزارش مشهد فوری؛ زهرا مبشری اظهار داشت: گردوغبار امروز مشهد ناشی از حجم گردوغبار ورودی طی دیروز به این شهر است که با توجه به نبود عامل و پدیده‌ای برای رفع آن شاهد ماندگاری و افزوده شدن هم‌زمان آلودگی‌های فسیلی به آن هستیم. ️

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه شاهد وزش باد و به تبع آن افزایش دوباره گردوغبار باشیم تا اینکه در بعدازظهر سه‌شنبه بارش باران را در شهر تجربه خواهیم کرد ️این افزایش آلاینده‌ها طی ساعاتی در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه تا شاخص 200 هم خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ️شرایط ناسالم هوا و آلودگی در کلانشهر مشهد تا روز پنجشنبه و پایان هفته جاری ادامه دارد.

مدارس مشهد در نوبت عصر امروز تعطیل نیست

با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوا امروز نسبت به دیروز کاهش یافته و به عدد 143 رسیده است، اما مدارس در شیفت عصر تعطیل نیست.

مهدی اله‌پور، دبیر کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی در حاشیه برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد اظهارداشت: براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، با توجه به وضعیت موجود کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس در مشهد ، مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمدآباد، در کلیه مقاطع در شیفت عصر به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

اله پور خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کلیه افراد توصیه‌های خودمراقبتی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

تعطیلی تمامی مدارس طرقبه و شاندیز

ضیایی، فرماندار طرقبه و شاندیز اما اعلام کرد که به دلیل آلودگی هوا در این شهرستان و با توجه به تصمیم شورای پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان طرقبه و شاندیز امروز تمامی مدارس و مراکز آموزشی این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل هستند.

 

ارسال نظر