شناسه خبر: ۱۶۱۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

علت گرد و خاک مشهد تخریب ارتفاعات و کوهستان‌های اطراف مشهد است/ تخریب ۸۱۵ هکتار از ارتفاعات جنوبی بینالود

فعال محیط زیست گفت: تخریب ارتفاعات و کوهستان‌های اطراف مشهد یکی از دلایل بی‌ثباتی خاک است که با اولین وزش باد، گرد و خاک را به سمت مشهد می‌آورد.

علت گرد و خاک مشهد تخریب ارتفاعات و کوهستان‌های اطراف مشهد است/ تخریب ۸۱۵ هکتار از ارتفاعات جنوبی بینالود

به گزارش مشهد فوری؛ فرشته تقی‌زاده در گفت‌وگو با اخبار مشهد اظهار کرد: ارتقای ناوگان عمومی باعث استفاده بیشتر مردم از وسایل ناوگان عمومی می‌شود اما ناوگان حمل و نقل بسیار فرسوده است.

فعال محیط زیست گفت: باغ‌هایی در سطح شهر مشهد وجود دارد که ریه‌های شهر معرفی می شوند ولی این باغ‌ها موقوفه هستند که با قطع کردن آن‌ها و تبدیل باغ‌ها به مجتمع‌های تجاری باعث آسیب به شهر می‌شود.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی برای سوخت خود از مازوت استفاده می‌کنند که این اتفاق برای شهر مضر است چون باد آلودگی‌ها را به سطح شهر مشهد می‌آورد.

تقی‌زاده در ادامه عنوان کرد: بعضی از افراد دنبال قطع و خشک‌کردن درختان در نقاط مختلف شهر هستند و این اتفاق را برای منفعت‌های مادی و اقتصادی انجام می‌دهند.

فعال محیط زیست اضافه کرد: ارتفاعات را در قالب معدن تخریب می‌کنند به طور مثال در امتداد ارتفاعات جنوبی بینالود بین روستای مغان و پیوه‌ژن، ۸۱۵هکتار از اراضی توسط یک معدن‌کار تخریب شد.

وی ادامه داد: تخریب ارتفاعات و کوهستان‌های اطراف مشهد یکی از دلایل بی‌ثباتی خاک است که با اولین وزش باد، گرد و خاک را به سمت مشهد می‌آورد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر به صحرای قره قوم حق‌آبه محیط زیست وارد نشود منجر به خشکی و بعد تولید ریزگردها برای مشهد می‌شود.

 

خبرنگار : زهرا خاتمی

 

ارسال نظر