شناسه خبر: ۱۶۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

دستگیری شکارچی غیرمجاز قوچ اوریال در "کلات" خراسان رضوی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: شکارچی غیرمجاز یک راس قوچ وحشی (اوریال)، از گونه‌های زیر حفاظت محیط زیست، با همکاری دوستداران طبیعت در این شهرستان دستگیر شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز قوچ اوریال در "کلات" خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ مسعود معصوم شاهی افزود: پیرو گزارش دوستداران محیط زیست و حیات وحش مبنی بر شکار غیرمجاز و نگهداری اجزای آن توسط یک متخلف، ماموران یگان حفاظت محیط زیست کلات با کسب نیابت قضایی به همراه عوامل پلیس امنیت، منزل و محل اختفای وی را بازرسی کردند.

وی بیان کرد: در این بازرسی اجزای یک راس قوچ وحشی که به صورت غیرمجاز شکار شده بود، کشف و ضبط شد.

رییس محیط زیست کلات اظهار کرد: همچنین ۲ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف شد که پس از تکمیل پرونده برای پیگیرد و مجازات متهم، پرونده به دادسرای شهرستان ارجاع شد.

معصوم شاهی اظهار کرد: عمل ارتکابی متهم به استناد ماده ۱۲ و ۱۱ قانون شکار و صید جرم و مستوجب تعقیب و مجازات است و قانونگذار برای آن مجازات حبس تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه این متخلف دارای همدستانی نیز بوده است، افزود: برای دستگیری و شناسایی همدستان این متخلف، اقدامات لازم در دستور کار است.

منبع : ایرنا

این مسوول با اشاره به صدور رای قطعی برای متخلفان پرونده دیگری توسط دادگاه، گفت: در رای قطعی صادره توسط دادگاه تجدید نظر بیش از سه سال حبس برای سه متخلف شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی صادر شده است.

معصوم شاهی اظهار کرد: از این متخلفان در زمان دستگیری یک قبضه سلاح و یک راس قوچ وحشی در ارتفاعات شهرستان کلات کشف و ضبط شده بود.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارای سه منطقه حفاظت شده به نام های «ارس سیستان، کوه بزنگان و جنگل خواجه » است.

 

ارسال نظر