شناسه خبر: ۱۶۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد آموزشی مراکز استان‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تبریک ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دستاورد‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی اساساً قوه عاقله جوامع پیشرفته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی‌اند. آنچه از مسیر و راهبرد آموزش نصیب جوامع شده دستاورد‌های بی‌نظیری است؛ ما به این وظیفه خود و عملکرد اثرگذار در جامعه افتخار می‌کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد آموزشی مراکز استان‌ها
 

به گزارش مشهد فوری؛ محسن مرادی با بیان اینکه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی است که بیش از ۴۰ سال از قدمت آن می‌گذرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه آموزش و تربیت و پرورش نسل جوان را بر عهده دارد. بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در شرق کشور با ۷۸ هزار نفر جمعیت در استان در ۱۷ مرکز است که مراکز بزرگ استان شامل مشهد، نیشابور و سبزوار است.

وی افزود: از سال ۹۹، حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به عنوان واحد مستقل و عنوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳ هزار نفر دانشجو را پذیرش کرده که صورت منفک از دانشگاه آزاد مشهد مشغول به آموزش دانشجویان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری است که در سال آینده، دانشگاه دندان‌پزشکی مشهد به جمع دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشهد افزوده خواهد شد.

مرادی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی مراکز استان‌ها و قدیمی‌ترین واحد دانشگاهی در کشور است. در این دانشگاه ۳۸ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تغییر نگاه مدیریتی در رویکرد‌ها در دانشگاه آزاد از سال ۹۷ اتفاق افتاد و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد. بر اساس این سند تحول، رویکرد‌های دانشگاه به سمت رویکرد‌های اجتماعی و حضور در متن جامعه تقویت شد.

مرادی بیان کرد: در این سامانه، ۵۵ چالش بزرگ کشور تعریف شده که هر برنامه زیرموضوعات مختلفی دارد که مبنای پایان‌نامه دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: سه برنامه با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در سامانه پایش اداره می‌شود؛ مانند صنایع گاز با ۱۰۰ موضوع پژوهشی، بهسازی و صرفه‌جویی، حاشیه‌نشینی و چالش‌های سازمان‌های بزرگ‌مقیاس. اگر دانشجویان از سامانه پایش موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب کنند، ۲۵ درصد تخفیف شهریه می‌گیرند. در حقیقت، ما برای تبیین مشکلات کشور هزینه می‌کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در عرصه فناوری نگاه ما این است مشکلات اجتماعی را حل کنیم مسائل تحقیقاتی دانشگاه آزاد با نیت حل مشکل اجتماعی و رفاه بیشتر مردم جامعه است دانشجویان مامرکز تحقیقات برق و طرح هوشمند سازی برق کشور را عهده دارد.

مرادی بیان کرد:در حوزه صنایع که بزودی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر در مشهد توسط دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی می‌شود 

وی افزود:در سایر حوزه‌های پژوهشی هم همکاری‌های بسیاری با صنایع داریم در مساحت بیش‌تر ۵ هزار متر مربع کارخانه نوآوری و کارگاه را راه انداختیم دانشگاه آزاد در تولید قطعه به صنایع بزرگ کشور کمک می‌کند قرارداد خوبی بسته شد که شرکت و هسته‌های فناور در مراکز رشد کار تولید قطعه را انجام میدهند همچنین امسال ۸۵۰۰ دانشجو اضافه شده است.

 

 

ارسال نظر