شناسه خبر: ۱۶۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

بازگشایی بولوار قمر بنی هاشم (ع) پیشران توسعه در منطقه 6

بهره برداری از دو پروژه عمرانی در منطقه 6 تا پایان تابستان امسال توسط نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد از روند دو پروژه عمرانی در حال احداث منطقه 6 بازدید میدانی به عمل آمد.

 بازگشایی بولوار قمر بنی هاشم (ع) پیشران توسعه در منطقه 6

به گزارش مشهد فوری؛ یکی از این پروژه ها مربوط به ساخت سوله مدیریت بحران و زمین ورزشی در شهرک شیرین و دیگری نیز پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بولوار قمر بنی هاشم (ع) در منطقه شهرک شهید رجایی است که بازگشایی آن تاثیر بسیاری بر روی کاهش ترافیک و دسترسی آسان مردم این محدوده به سایر نقاط شهری دارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این بازدید گفت:مراحل ساخت پروژه سوله مدیریت بحران و زمین ورزشی کنار آن بعد از مدت ها در حال احداث می باشد و انشالله به زودی به بهره برداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مهدی ناصحی در ادامه افزود: یکی دیگر از پروژه هایی که در منطقه 6 در دست احداث می باشد، پروژه تقاطع غیر هم‌سطح قمر بنی هاشم (ع) است که به منظور ساخت این پروژه هماهنگی های خوبی بین مدیریت شهری و آستان قدس رضوی صورت گرفته و بازگشایی این بولوار تاثیرات بسیار زیادی در پیشران توسعه و کاهش ترافیک در منطقه 6 را در پی خواهد داشت. وی همچنین افزود در ارائه خدمات به زائرین و شهروندان مهمترین هدف مدیریت شهری این است که این خدمات منجر به کاهش تمامی معضلات شهری شود و شاهد زیست بهتری در شهر امام رضا(ع) باشیم.

چهار کیلومتر بولوار و تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
 
در ادامه شهردار منطقه 6 نیز بیان کرد: ویژگی بارز پروژه این است که مسیر اصلی دسترسی به بوستان ۷۷ هکتاری کرامت که جزو پروژه‌های شاخص دوره ششم مدیریت شهری است؛ فراهم می‌شود.
حسین بنایی منش همچنین ادامه داد: در این میان برای برقراری ارتباط بین دو طرف بولوار که با ریل راه‌آهن قطع‌ شده بود؛ اجرای تقاطع غیرهمسطح در قالب عبور ریل به‌صورت هم‌سطح و سواره رو از طریق زیرگذر در این محل پیش‌بینی شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای تقاطع غیرهمسطح ابتدا مسیر ریل راه‌آهن به طول هزار و ۲۰۰متر به‌صورت موقت منحرف و سپس یکدستگاه پل به طول ۹۰ و عرض ۳۵متر از سوی شهرداری اجرا شد گفت: بخشی از این پروژه شامل دو کیلومتر مسیر؛ حدفاصل تقاطع غیرهمسطح مصلی تا اتصال به جاده شهدای طرق( محمد‌آباد)؛ در بهمن سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.
بنایی منش مطرح کرد: اکنون فعالیت برای تکمیل تقاطع غیر همسطح حضرت قمر بنی هاشم (ع) و تکمیل ۴کیلومتر باقیمانده از مسیر این بولوار و اتصال آن به بولوار حر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸درصدی ادامه دارد و طبق زمان‌بندی؛ هر دو پروژه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر