شناسه خبر: ۱۶۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد:

فعالیت ۷۰۰ واحد تولیدی- صنعتی حوزه صنعت لاستیک و پلاستیک در خراسان رضوی

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : خراسان رضوی از استان های پیشرو درحوزه صنایع لاستیک و پلاستیک است اما بااین حال زمینه فعالیت و سرمایه گذاری بیشتر دراین حوزه ها در استان خراسان رضوی وجوددارد.

فعالیت  ۷۰۰ واحد تولیدی- صنعتی حوزه صنعت  لاستیک و پلاستیک  در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک و چهاردهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین امیر رضا رجبی افزود: دراستان خراسان رضوی بیش از ۷۰۰واحد تولیدی - صنعتی در حوزه صنعت لاستیک و پلاستیک فعالند. از این رو استان خراسان رضوی  حدود ۱۰ درصد ازواحدهای تولیدی کشور را در برمی گیرد و از نظر سرمایه‌گذاری این رقم  به حدود ۲۰ درصد سرمایه گذاری کل کشور درحوزه صنعت لاستیک ، پلاستیک می‌رسد.

وی با اشاره به آن که این صنعت  جزو صنایع تکمیلی یا پایین دستی پتروشیمی است، بیان کرد: این صنعت دارای رشد خوبی در مجموعه واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی است و انجمن صنایع لاستیک و پلاستیک استان نیز بسیار قوی می باشدو نقش موثری را درتصمیم گیری‌ها ایفا می کند.

رجبی تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم صادراتی استان ، صنعت لاستیک و پلاستیک است و در حوزه تامین قطعات مربوط به خودروها هم بانک خیلی خوبی در حوزه لاستیک وجوددارد . وی تاکید کرد : همچنین در حوزه سایر واحدهای مرتبط با پتروشیمی (رنگ، رزین و چسب ) نیز تولید مواد ومحصولات اولیه‌آن و همچنین در بخش تولید محصولات نهایی از واحدهای خوبی برخوردار هستیم که خوشبختانه تولیدات شان در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم در بحث صادرات نیز فعالند.

وی یادآور شد : امروز میزبان معاون وزیر نفت و مدیر عامل صنایع پتروشیمی ایران در این دو نمایشگاه تخصصی بودیم که با توانمندی‌های استان در حوزه‌های صنایع  پایین دستی پتروشیمی آشنا شدند و این ظرفیت‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر دراستان خراسان رضوی واحد بزرگ پتروشیمی مانند سایر استان هانداریم اما پتانسیل و ظرفیت آن وجود دارد و بطور قطع طی مذاکراتی که انجام شده است ، درخواست مان را اعلام کرده ایم که برای توسعه این واحدها نیز اقدام به سرمایه گذاری کنند. زیرا زمینه برای توسعه  فعالیت‌ها در استان خراسان رضوی با توجه به قرار گرفتن در همسایگی کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

 

ارسال نظر