شناسه خبر: ۱۶۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران در اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه ، کشت گلخانه ای ، تجهیزات و صنایع وابسته مشهد بیان کرد:

خراسان رضوی جزو استان های پیشرو در کشاورزی و کشت گلخانه ای است

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران گفت :در حال حاضر بیش از ۲۳ هزارهکتار گلخانه در کشور توسعه پیدا کرده است.

خراسان رضوی جزو استان های پیشرو در کشاورزی و کشت گلخانه ای است

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه ، کشت گلخانه‌ای ، تجهیزات و صنایع وابسته در مشهد "دکتر عبدالرحمان حسینی فرد" با اشاره به آن که مشهد و خراسان رضوی با توجه به اقلیمی که دارد جزو استان‌های پیشرو در کشاورزی است، اظهار داشت: مشهد نه تنها در کشت گلخانه‌ای بلکه در کشت‌های دیگر نیز جزو استان‌های موفق است .

وی تاکید کرد: جای افتخار دارد که از سال‌های گذشته بهترین و نوین ترین گلخانه‌ها در مشهد بوده است و در حال حاضر بسیاری از گلخانه‌های خوب در زمینه  سبزی ،صیفی جات ،تولید نشا وگل مشغول به تولیدند .

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران تصریح کرد: گلخانه‌ها به گلخانه‌های تابع اقلیم ، گلخانه‌های کوچک مقیاس و گلخانه های با تکنولوژی‌های بالا تقسیم می‌شود که همه این‌ گلخانه ها برای کشور نیاز است. وی یادآور شد: با توجه به اقلیم  هرمنطقه و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی ، کشاورز موقعیت های مختلف نوع گلخانه‌اش را مشخص می‌کند.

حسینی فرد با اشاره به آن که در حال حاضر بیش از ۲۳ هزارهکتار گلخانه در کشور توسعه پیدا کرده  است ، بیان کرد:  خوشبختانه هر ساله  این مقدار افزایش می یابد و حداقل سالانه هزار هکتار به گلخانه‌های کشور اضافه می‌شود.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران  یادآور شد: در حال حاضر  با توجه به قیمت‌های انرژی،  گلخانه های تابع اقلیم  و گلخانه هایی که از نظر  انرژی درآن حداقل استفاده را داشته باشیم، افزایش یافته است . گلخانه هایی که از اقلیم  وگرمای آن در زمان مناسب برای کشت استفاده کنیم درحال توسعه است که در مشهد برای باغ‌ها ، کشت گوجه فرنگی ،سبزی وصیفی جات در حال توسعه می‌باشد .

حسینی فرد تاکید کرد:لازم به ذکر است در این فضا باید کسانی وارد شوند که در واقع به علم کشاورزی واقف و یا کشاورز باشند. صرف اینکه کسی یک گلخانه احداث کند، نمی تواند موفق باشد و این‌ افراد موفقیت شان بسیار ضعیف است زیرا باید بتوانند چرخه تولیدشان را از نظر تولید ، بهره‌برداری و عرضه تکمیل کنند و همچنین بازارش را داشته باشند .

وی اظهار داشت :  افراد  باید برای احداث گلخانه ها این علم را داشته باشند که چه محصولی را به چه نحوی تولید کنند و با کمترین هزینه  بتوانند در بازار رقابت کنند. صرف اینکه یک نفر بگوید من علاقمند به گلخانه هستم و با کارشناسان مشورت نکند درصد ریسک بالا می رود.

 

ارسال نظر